• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • درمان سنگ کلیه با این نوشیدنی

درمان سنگ کلیه با این نوشیدنی

پیام جوان: یکی از بهترین نوشیدنی هایی که باعث درمان سنگ کلیه می شود، آب است که می تواند حجم مایع تجمع یافته در کلیه ها را افزایش دهد و باعث حرکت دادن راحت تر سنگ های کلیه شود.

به گزارش فرتاک، سنگ کلیه یکی از بیماری های شایع کلیوی است که متاسفانه در هر سنی بروز می کند. بخشی از عوامل ایجاد کننده این بیماری به صورت ارثی هستند و بخش دیگری از عوامل ایجاد کننده آن، مربوط به تغذیه نادرست افراد و عدم تحرک آن ها می شود.

به هر حال، به غیر از اینکه روش های مختلفی برای درمان سنگ کلیه وجود دارند، مصرف مایعات به ویژه آب و آبمیوه برای درمان این بیماری بسیار موثر است. در ادامه این مقاله می خواهیم بیشتر درباره ی آبمیوه های مناسب برای دفع سنگ کلیه صحبت کنیم.

سنگ هایی که در کلیه اسکان دارند!
سنگ کلیه نوعی بیماری کلیوی است که در اثر تجمع یک سری رسوب ها و عدم دفع آنها در کلیه به وجود می آید. متاسفانه، این بیماری جزء بیماری های شایع و دردناک محسوب می شود که باعث ایجاد مضرات بسیار زیادی می شود.

به همین خاطر، توصیه می شود که افراد در همان روزهای ابتدایی که متوجه سنگ کلیه می شوند، اقدام به درمان این بیماری کنند. این بیماری با تحرک و مصرف مایعات زیاد درمان می شود. زیرا سنگ های ایجاد شده در کلیه، باید از طریق ادرار و مجاری ادراری دفع شوند.

بهترین نوشیدنی برای درمان سنگ کلیه!
یکی از بهترین نوشیدنی هایی که باعث درمان سنگ کلیه می شود، آب است. آب می تواند حجم مایع تجمع یافته در کلیه ها را افزایش دهد و باعث حرکت دادن راحت تر سنگ های کلیه شود. توصیه می شود که افراد دارای سنگ های کلیوی، حداقل روزانه ۸ لیوان آب مصرف کنند. در کنار آب، داشتن تحرک کافی برای درمان این بیماری توصیه می شود.

  علائم هشدار دهنده در رابطه با کاهش میزان تستوسترون در مردان

دقت داشته باشید که آب های غیر تصفیه، می توانند اثر بدی بر روی تشدید سنگ های کلیه شما داشته باشند. به همین خاطر، سعی کنید که با کیفیت ترین نوع آب معدنی را مصرف کنید.

آبمیوه های مناسب برای درمان سنگ کلیه
به غیر از آب، آبمیوه های مختلفی نیز وجود دارند که باعث درمان سنگ کلیه می شوند. در حال حاضر، هر نوع آبمیوه طبیعی که آنتی اکسیدان باشد و متناسب با سلیقه بیماران باشد، برای سنگ کلیه مفید است.

ولی برخی از آبمیوه ها به دلیل اینکه خواص متنوعی دارند، می توانند نقش موثرتری برای درمان این بیماری داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

آب هویج و آب سیب
آب هویج و سیب در صورتی که با هم ترکیب شوند، می توانند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشند. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که مصرف آب هویج و آب سیب باعث کاهش سنگ کلیه شده و می تواند در دفع سنگ های کلیوی موثر باشد.

آب پرتقال
آب پرتقال از جمله آبمیوه هایی است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. این نوع آبمیوه در هر بازه زمانی از فصل ها قابل تهیه است و همین موضوع، یک مزیت برای این آبمیوه به شمار می رود.

ماء الشعیرهای با کیفیت
ماء الشعیرهایی که دارای کمترین میزان شکر هستند، گزینه خوبی برای درمان سنگ کلیه محسوب می شوند. البته نباید در مصرف ماء الشعیرها زیاده روی کرد. زیرا مصرف بیش از حد ماء الشعیر باعث چاقی و اضافه وزن خواهد شد.

آب انار
اگرچه همه افراد علاقه مند به مصرف آب انار نیستند. زیرا این آبمیوه دارای طعم ترشی است. ولی به هر حال انار جزء آنتی اکسیدان های قوی است که باعث کاهش عوارض سنگ کلیه می شود.

  دلایل ضربان قلب سریع بلافاصله پس از بیدارشدن از خواب

نوشیدنی هایی که باعث پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه می شوند
بیماری سنگ کلیه، در اثر عدم مصرف مایعات کافی و به صورت ارثی در بدن به وجود می آید. سنگ هایی که در کلیه به وجود می آیند، می توانند رشد کنند و هر روز بزرگ و بزرگ تر شوند.

به همین خاطر، پیشگیری از رشد مجدد سنگ کلیه به افرادی که قبلا دارای این بیماری بوده اند، توصیه می شود. هر چقدر بتوانید حجم مایعات مصرفی خود را افزایش دهید، احتمال بروز این بیماری نیز در کلیه های شما کاهش پیدا می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان