بیماری‌های مقاربتی در میان کالیفرنیایی‌های مسن‌تر افزایش می‌یابد

پیام جوان: به نقل کرون ۴، بر اساس گزارش HelpAdvisor.com بر طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، میزان بیماری‌های مقاربتی در میان کالیفرنیایی‌های مسن در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که میزان عفونت سوزاک بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در میان اهالی کالیفرنیا ۵۵ سال و بالاتر ۴۶۵٫۶ درصد افزایش یافته است. میزان کلامیدیا ۲۳۸٫۴ درصد افزایش یافت و شیوع عفونت ویروس نقص ایمنی انسانی ۸۴٫۳ درصد افزایش یافت.

در سراسر کشور، میزان سوزاک ۳۸۳ درصد، نرخ کلامیدیا ۲۰۰ درصد و شیوع عفونت HIV در همان گروه سنی ۹۲ درصد افزایش یافته است.

این مطالعه نرخ‌ها را در همه ایالت‌ها بررسی کرد و نشان داد که افزایش ۸۸ درصدی موارد سوزاک در آرکانزاس کمترین میزان در ایالات متحده است. بیشترین افزایش در داکوتای جنوبی بود: ۱۳۹۳٫۴ درصد افزایش. در واقع، ایالت مانت راشمور تنها ایالتی بود که از نظر سوزاک، کلامیدیا و اچ آی وی در بین ۱۰ ایالت برتر قرار گرفت.

اما چرا این اتفاق می افتد؟

HelpAdvisor.com می گوید “دلایل احتمالی برای این روند ممکن است متفاوت باشد.”

یکی از توضیحاتی که وب سایت ارائه می دهد، «نرخ طلاق در میان افراد ۵۵ سال و بالاتر در حال افزایش است، که خود به تنوع بالقوه بالاتری از شرکای جنسی در میان افراد منجر می‌شود». سایر موارد عبارتند از این که «داروهای جنسی به مردان و زنان این امکان را می‌دهند که در مراحل بالاتر زندگی از نظر جنسی فعال بمانند»، «یائسگی باعث نازک شدن بافت‌های واژن می‌شود که می‌تواند حساسیت به بیماری‌های مقاربتی را افزایش دهد» و…

  دستگیری دو مظنون به جرم قتل در منطقه داون‌تاون سن حوزه

محققان بر این باورند که از آنجایی که افراد بالای ۵۵ سال بعید است باردار شوند، استفاده از کاندوم نیز ممکن است پس از این سن کاهش یابد.

CDC مردم را به غربالگری در این رابطه ترغیب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان