طرز تهیه بستنی خانگی

نویسنده: فرنگیس حسینی

مواد لازم بستنی توت فرنگی

خامه صبحانه و یا خامه قنادی: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

شیر: ۱ لیوان

توت فرنگی: ۲۵۰ گرم + چند توت فرنگی جدا گانه برای تزیین

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را بشویید و بگذارید تا آب آن ها خوب خشک شود. سپس برگ و دم ۲۵۰ گرم از توت فرنگی ها را جدا کرده و داخل ظرفی بریزید و برای حدود ۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. مابقی توت فرنگی ها را برای تزیین در یخچال بگذارید. بعد از ۴ ساعت توت فرنگی ها را از فریزر خارج کرده و به همراه شیر و خامه داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. سپس مایه بستنی را برای ۸ ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود. بستنی را بعد از ۸ ساعت از فریزر خارج کرده و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا کمی نرم شود. سپس یک اسکوپ از بستنی را داخل ظرف بستنی خوری قرار داده و با توت فرنگی تازه تزیین کنید و سرو نمایید.

مواد لازم بستنی هلو

شیر: ۱ لیوان

هلو: ۵۰۰ گرم + یک عدد برای تزیین

خامه قنادی یا صبحانه: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی هلو

ابتدا هلوها را شسته و بگذارید تا آب آن ها گرفته شود سپس هلو ها را پوست گرفته و چهار قاچ کنید و هسته آن ها را خارج نمایید. هلوها را خرد کرده و داخل یک ظرف بریزید و به فریزر منتقل کنید تا برای ۴ ساعت بماند و یخ بزند. هلو یخ زده، شیر و خامه را داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مایه بستنی یکدست شود. در این مرحله طعم مایه را بچشید اگر دوست داشتید کمی شکر اضافه کنید.

  برگهایی از تاریخ: به مناسبت 100 سالگی کودتای رضاشاه؛ از رضا خان به رضا شاه – از احمدشاه به احمد خان - قسمت چهارم

مایه بستنی را در یک ظرف درب دار بریزید و برای ۸ ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود. بعد از ۸ ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده وبرای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا کمی نرم شود. سپس با اسکوپ از بستنی بردارید و در ظرف بستنی خوری قرار دهید. برای تزیین برش هایی از هلو روی آن قرار داده و سرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان