• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • سن خواکین، ساکرامنتو و چند شهرستان دیگر کالیفرنیا، از نظر کیفیت هوا نمره مردودی گرفتند

سن خواکین، ساکرامنتو و چند شهرستان دیگر کالیفرنیا، از نظر کیفیت هوا نمره مردودی گرفتند

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، طبق گزارش انجمن ریه آمریکا که آلودگی ازن و ذرات را در سراسر کشور ردیابی می کند، شهرستان سن خواکین دارای بدترین کیفیت هوا در این ایالت است.

با این حال، شهرستان سن خواکین تنها نیست. به شهرستان های ساکرامنتو، استانیسلاوس، توولومن و کالاوراس نیز نمرات مردودی داده شد.

کارشناسان گفتند، علیرغم پیشرفت های انجام شده در ۲۰ سال گذشته، درجه کیفیت پایین هوای شهرستان تعجب آور نبود.

کیفیت هوا بر سلامت تأثیر می گذارد. اگر روزی با سطوح ناسالم آلودگی هوا روبرو شویم، هر کسی ممکن است در معرض خطر قرار گیرد. شهرستان سن خواکین چند روزی را شاهد بود که کیفیت هوا به سطوح بسیار ناسالم رسید.

هدف از گزارش بررسی آلودگی ازن و ذرات این است که مردم را در مورد هوایی که تنفس می کنند آگاه کند.

کارشناسان می‌گویند اگر زیر ۱۸ سال و یا بالای ۶۵ سال دارید، اگر به بیماری ریوی مانند آسم یا COPD مبتلا هستید، اگر بیماری قلبی یا دیابت دارید، زمانی که سطوح آلودگی هوا مضر باشد، ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرید.

دانیل کیم از خدمات بهداشت عمومی شهرستان سن خواکین گفت که آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر ایالت در چند سال گذشته تنها یکی از چندین عاملی است که به کیفیت بد هوا در منطقه دره سن خواکین افزوده است.

کیم می‌گوید: جغرافیا نقش مهمی ایفا می کند، به خصوص که دره مرکزی واقعاً شبیه یک کاسه بزرگ است که هوایی را که از شمال به سمت جنوب حرکت می‌کند را توسط کوه ها به دام می‌اندازد.

  سخنگوی پنتاگون حملات پنجشنبه شب آمریکا به مواضع مورد استفاده سپاه در سوریه را تایید کرد

به گفته کیم، این شهرستان برخی از بالاترین نرخ‌های آسم را در ایالت دارد.

یک ارزیابی سلامت شهرستان در سال ۲۰۱۶ نشان داد که از هر شش کودک یک کودک مبتلا به آسم در این شهرستان شناسایی شده است که یکی از بالاترین میزان در ایالت در آن زمان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان