• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • فواید و خواص جالب سیر برای موی سر

فواید و خواص جالب سیر برای موی سر

پیام جوان: سیر گیاهی هم خانواده ی پیاز و موسیر است. خوردن سیر ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی، کاهش فشار خون و کلسترول و حتی کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند.

به گزارش فرتاک، سیر حاوی ترکیبات گوگردی است که در برخی مطالعات با کاهش یا توقف رشد برخی سلول های سرطانی مرتبط است. همچنین سیر دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند از پوست ما در برابر اثرات پیری رادیکال های آزاد محافظت کند.

فواید و مزایای سیر برای موی سر
توجه: در منابع معتبر توصیه شده است که پیش از گذاشتن هرگونه ماسک سیر بر روی موها و پوست سر، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست بازو مالیده و پس از ۲۰ دقیقه بشویید.
چنانچه پس از گذشت حداقل ۲۴ الی ۴۸ ساعت پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید آن را استفاده کنید.

سیری که به صورت موضعی یا بخشی از رژیم غذایی شما استفاده می شود دارای خواصی است که ممکن است به رشد مو کمک کند اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در اینجا فوایدی وجود دارد که ممکن است به رشد مو کمک کند:
برخی از مواد مغذی سیر ممکن است به موهای شما هم برسد. سیر خام سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های B6 و C، منگنز و سلنیوم است که همگی باعث سلامت مو می شوند

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی طبیعی موجود در سیر نیز ممکن است به سلامت مو کمک کند زیرا این خواص می تواند به کشتن باکتری ها و مبارزه با میکروب ها کمک کند و پوست سرتان را سالم نگه دارد

مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که سیر از کراتینوسیت ها در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و به عنوان یک ماده ضد پیری نویدبخش است. کراتینوسیت ها سلول های پوستی هستند که کراتین تولید می کنند. این سلول ها در لایه بیرونی پوست شما از جمله پوست سر و در فولیکول های مو قرار دارند

  آیا هوش مصنوعی می تواند با ردیابی الگوهای تنفسی، بیماری پارکینسون را تشخیص دهد؟

مطالعه‌ ای که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد نشان داد که شرکت‌ کنندگان مبتلا به آلوپسی آره‌ آتا که ژل سیر را روی نقاط طاسی روی پوست سر استفاده می‌ کردند ممکن است رشد مجدد موهای خود را بهبود بخشند

اگرچه این تحقیقات امیدوار کننده است اما شواهد علمی بیشتری برای تایید فواید سیر برای مو مورد نیاز است.

عوارض و مضرات سیر برای موها
مانند سایر روش های طبیعی هنگام استفاده از سیر روی موها یا هر قسمت دیگری از بدن خطراتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این امر به ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند صادق است.

سیر زمانی که روی پوست مالیده می‌ شود باعث سوختگی می‌ شود و نمونه‌ هایی از سوختگی‌ های شیمیایی جدی ناشی از سیر که به‌ عنوان درمان‌ های خانگی استفاده می‌ شوند، به خوبی مستند شده‌ اند.

این خطر به سیر خام محدود نمی شود. محصولات حاوی سیر مانند روغن های ضروری نیز می توانند پوست و چشم را تحریک کنند. بنابراین مهم است که قبل از شروع هر گونه درمانی با سیر با پزشک خود صحبت کنید.

ماسک موی سیر
چندین روش درمانی مو با استفاده از سیر وجود دارد. توجه به این نکته مهم است که روغن سیر و روغن ضروری سیر یکسان نیستند. روغن ضروری سیر بسیار غلیظ است و اغلب حاوی الکل به عنوان بخشی از فرآیند استخراج می باشد.

به یاد داشته باشید که ترکیبات گوگرد موجود در سیر باعث می شود که روغن سیر به طور بالقوه برای پوست و چشم شما بسیار تحریک کننده باشد.

شما می توانید با استفاده از مواد موجود در آشپزخانه ماسک سیر خود را درست کنید. برای محدود کردن خطر تحریک پوست مهم است که سیر را با روغنی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون رقیق کنید که هر دو برای موهای شما مفید هستند.

  مرگ یک زن ژاپنی بر اثر ویروس ناشی از گزش کنه

مواد لازم:
۸ حبه سیر تازه
۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون به ازای هر حبه سیر
چنگال، پرس سیر یا مخلوط کن
تابه کوچک
صافی

طرز تهیه:
سیر را با استفاده از چنگال، پرس سیر یا مخلوط کن خرد کنید.
روغن را در تابه ای روی حرارت ملایم گرم کنید و وقتی روغن گرم شد – نه داغ – سیر را اضافه کنید.
سیر را دور تابه بچرخانید تا معطر شود، شما نمی خواهید سیر را بپزید.
ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.
مخلوط را در یک صافی بریزید و پالپ را دور بریزید.

روغن را در یک شیشه یا بطری شیشه ای نگهداری کنید (شیشه تیره ممکن است به ماندگاری مخلوط کمک کند)

نحوه استفاده از ماسک موی سیر
۲ قاشق غذاخوری روغن را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید.
به ماساژ پوست سر خود ادامه دهید یا موهای خود را در یک حوله بپیچید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید.
موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.
برای بهترین نتیجه این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

همچنین می توانید با افزودن مقادیر مساوی عسل به ماسک موی خود از فواید آن برای سلامتی موها بهره مند شوید.

به یاد داشته باشید قبل از اینکه یک درمان خانگی را امتحان کنید با پزشک خود صحبت کنید.

جایگزین های سیر برای موی سر
بسیاری از درمان های دیگر ممکن است به شما کمک کند موهای ضخیم تر و سالم تری داشته باشید.

در اینجا چند نکته مفید برای کاهش آسیب به موهای شما وجود دارد:
موهای خود را کمتر بشویید تا مجبور نشوید آن ها را سریع خشک کنید.
به جای استفاده از سشوار با هوا خشک کنید.
استفاده از ابزارهای حرارتی را محدود کنید و قبل از استفاده از یک محافظ استفاده کنید.
از محصولات حالت دهنده ی مو کمتر استفاده کنید.
همچنین درمان‌ های طبیعی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند موهای ضخیم‌ تر و سالم‌ تری داشته باشید یا از ریزش مو جلوگیری کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

  فواید بی نظیر هویج برای کاهش وزن

روغن نارگیل:
استفاده از روغن نارگیل بر روی موها می تواند به جلوگیری از شکستگی و آسیب دیدگی کمک کند و در نتیجه باعث بلندتر و ضخیم تر شدن موها شود. همچنین از موها در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند.

روغن آووکادو:
مواد معدنی موجود در روغن آووکادو به قوی تر شدن کوتیکول ها و جلوگیری از شکستگی آن ها کمک می کند. روغن آووکادو یک مرطوب کننده عالی است.

بیوتین:
مصرف مکمل بیوتین ممکن است سلامت مو را بهبود بخشد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که بیوتین ممکن است ضخامت و طول را افزایش دهد.
داشتن یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است نیز می تواند سلامت و ظاهر موهای شما را بهبود بخشد و از نازک شدن موهای شما جلوگیری کند.

خلاصه
تحقیقات بیشتری در مورد فواید سیر برای موی سر مورد نیاز است اما درمان های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به بهبود سلامت موهای شما کمک کند.

خوب غذا خوردن و محدود کردن استفاده از محصولات خشن و ابزارهای آسیب رسان گرمایشی می تواند واقعا برای موهای شما مفید باشد.

اگر نگران نازک شدن مو یا ریزش مو هستید با پزشک خود صحبت کنید.
در حالی که موهای شکننده و نازک اغلب نتیجه آسیب‌ های ناشی از حالت دادن روزمره است می‌ تواند ناشی از برخی شرایط پزشکی مانند اختلالات تیروئید و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و داروها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان