• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم: کسب عنوان قهرمانی آسیا آغاز راه پر فراز و نشیب من برای رسیدن به رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک است

آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم: کسب عنوان قهرمانی آسیا آغاز راه پر فراز و نشیب من برای رسیدن به رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک است

پیام جوان: به نقل از مهر، یونس امامی ملی پوش وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که مدال برنز رقابت‌های جهان ۲۰۱۹ قزاقستان را هم در کارنامه دارد، نمایش خوبی در آسیایی مغولستان داشت و توانست قهرمان شود. البته او در شرایطی در فینال به برتری رسید و طلا گرفت که توانست انتقام شکست رقابتهای جهانی برابر حریف عنواندار قزاق را هم بگیرد.

امامی در کشتی اول خود در قهرمانی آسیا موفق شد با نتیجه ۷ بر ۵ دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی از ژاپن را شکست دهد و در ادامه حریفی از مغولستان را با پیروزی قاطع ۱۰ بر صفر مغلوب کند و راهی فینال شود. آزادکار ملی پوش کشورمان در فینال به رقیب توانمند خود یعنی نورکژا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان رسید که سال ۲۰۱۹ در رقابت‌های جهانی مغلوب او شده بود. بدین ترتیب امامی توانست با برتری ۵ بر ۲ در فینال مسابقات قهرمانی آسیا، هم به مدال طلا برسد و هم انتقام شکست جهانی را از رقیب قزاق خود بگیرد.

در همین راستا یونس امامی که به تازگی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد هم دعوت شده به گفت: خوشبختانه توانستم در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسم که این موضوع حاصل تلاش خودم و مربیان و همچنین آنالیز دقیق حریفم در فینال بود. این مسابقات سطح کمی و کیفی خوبی داشت و ما نیز در شرایطی به مغولستان اعزام شدیم که تمرینات اردویی خوبی را پشت سر گذاشته بودیم.

دارنده مدال برنز جهان افزود: هر چند در کشتی اول نتوانستم آنطور که باید و شاید در برابر حریف ظاهر شوم اما خوشبختانه توانستم با کسب پیروزی به دور بعدی راه یابم و رفته رفته در دیدارهای بعدی به شرایط ایده آل برسم. به هر حال خوشحالم که با مدال طلا از این دوره از مسابقات خارج شدم و دل مردم را شاد کردم.

  آغاز اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در قزاقستان

آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در پایان گفت: هدف بعدی من حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی است که اگر با صلاحدید کارد فنی توانستم در ترکیب قرار گیرم بهترین کشتی‌هایم را به نمایش بگذارم. اما مهمترین هدف من رسیدن به دوبنده تیم ملی برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان