احتمال حذف چلسی از لیگ برتر

پیام جوان:​​​​​​​​​​​​​​ به گزارش “ورزش سه”، دولت انگلیس پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین تصمیم گرفت که رومن آبراموویچ را در فهرست افراد تحریم شده خود قرار دهد و به این ترتیب مالکیت باشگاه چلسی نیز از او گرفته شد.
روند انتقال مالکیت این باشگاه با بررسی پیشنهادهای ارائه شده در حال بررسی بود و حتی گفته می‌شد که تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شده اما حالا رومن آبراموویچ خواهان دریافت ۱٫۶ میلیارد پوندی است که به این باشگاه قرض داده شده و مدعی شده که این مبلغ باید از بودجه فروش این باشگاه به صورت کامل به او پس داده شود.
حالا این احتمال وجود دارد که شرایط به صورت کلی تغییر کند، چرا که باشگاه چلسی عملا خواهان ایجاد تغییر در این روندی است که در پیش گرفته شده است.

این درخواست در حالی از سوی این تاجر اهل روسیه مطرح شده که او پیش از این گفته بود که تصمیمی برای پس گرفتن این وام از باشگاه چلسی ندارد.
وزرای دولت انگلیس پیش از این اعلام کرده بودند که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند که هیچ فردی منتسب به دولت روسیه از محل فروش این باشگاه سودی ببرد و شرایط به وجود آمده ممکن است تمامی روند طی شده برای فروش این باشگاه تا به این جا را مختل کند.
مجوز کاری اعطا شده به باشگاه چلسی تنها تا تاریخ ۳۱ می اعتبار دارد و اگر کشمکش‌های ایجاد شده تا این تاریخ به پایان نرسد، خطر کنار گذاشته شدن و حذف چلسی از لیگ برتر بسیار جدی به نظر می‌رسد.
اتفاقی که به هیچ وجه برای هواداران این تیم و حتی بسیاری از فوتبال‌دوستان در انگلیس و سراسر دنیا خوشایند نخواهد بود. باید دید که تصمیم دولت انگلیس در ادامه روند فروش باشگاه چلسی به چه شکل خواهد بود.

  توخل تا سال ۲۰۲۴ با چلسی تمدید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان