• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • لیونل مسی، جایی در بین نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن لیگ فرانسه ندارد

لیونل مسی، جایی در بین نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن لیگ فرانسه ندارد

پیام جوان:​​​​​​​​​​​​​​ به گزارش “ورزش سه”، مسی تابستان سال گذشته از بارسلونا جدا شده و به عنوان بازیکن آزاد با قراردادی دو ساله به پاری سن ژرمن ملحق شد.
این جدایی تاثیر بسیاری روی این بازیکن داشت و او در هفته‌های ابتدایی به هیچ وجه نتوانست درخشش همیشگی خود را در ترکیب این تیم تکرار کند.
همین موضوع باعث شده که این ستاره آرژانتینی جایی در فهرست نامزدهای بهترین بازیکن لیگ فرانسه نداشته باشد و بسیاری نیز باور دارند که با توجه به عملکرد او، چنین اتفاقی چندان باعث تعجب و شگفتی نیست.
این در حالی است که مسی در طول دوران حضورش در بارسلونا چنین شرایطی را تجربه نکرده و از سال ۲۰۰۹ تا سال گذشته، هر سال برای دریافت این جایزه نامزد شده بود. او در طول ۱۳ فصلی که از انتخاب بهترین بازیکن لالیگا می‌گذرد، ۹ بار موفق به دریافت این جایزه شده بود که رکوردی درخشان به حساب می‌آید.

او همچنین یازده فصل به عنوان بهترین مهاجم لیگ انتخاب شد و تنها در فصل ۱۴-۲۰۱۳ این کریستیانو رونالدو بود که بالاتر از او قرار گرفت و در فصل ۲۰-۲۰۱۹ نیز کریم بنزما این عنوان را از آن خود کرد.
رونالدو و بنزما در این دو فصل جایزه بهترین بازیکن را نیز از آن خودشان کردند، هرچند مسی باز هم در فهرست حضور داشت و در سال ۲۰۱۴ سوم شد و در سال ۲۰۲۰ در رده دوم جای گرفت.
با این حال به نظر می‌رسد که شرایط برای او در پی اس جی بسیار فرق کرده است. مسی این فصل در ۲۳ دیداری که با پیراهن پی اس جی در لیگ فرانسه انجام داد تنها چهار گل به ثمر رساند که کمترین تعداد گل زده شده از سوی این بازیکن از فصل ۰۵-۲۰۰۴ تا به حال است که اولین فصل حضور او در بارسلونا بود.

  سرمربی تیم فوتبال پورتو دلیل نیمکت نشینی طارمی را اعلام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان