• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • کریستیانو رونالدو باید برای اولین بار خودش را برای فصلی بدون حضور در لیگ قهرمانان آماده کند

کریستیانو رونالدو باید برای اولین بار خودش را برای فصلی بدون حضور در لیگ قهرمانان آماده کند

پیام جوان: ​​​​​​به گزارش “ورزش سه”، آینده کریستیانو رونالدو هر روز بیشتر از روز قبل نگران‌کننده می‌شود و این روند حالا برای او بسیار دشوار شده است.
این بازیکن پرتغالی از نظر آماری فصلی قابل توجه را پشت سر گذاشته است. او در ۲۸ بازی ۱۷ گل زده و دومین گلزن برتر لیگ انگلیس به حساب می‌آید که تنها پنج گل کمتر از محمد صلاح به ثمر رسانده تا بار ۳۰ درصد از گل‌های زده یونایتد در لیگ بر دوش او باشد که با توجه به این که او ۳۷ سال دارد آمار بسیار خوبی به حساب می‌آید.
با این حال، منچستریونایتد یکی از بدترین فصل‌های تاریخ خودش را پشت سر می‌گذارد. آنها در حال حاضر ششم هستند و دو امتیاز کمتر از رده چهارم دارند اما این در حالی است که دو بازی بیشتر از پنج تیمی که بالاتر از آنها قرار دارند انجام داده‌اند.
در حالی که تنها سه هفته تا پایان لیگ فرصت باقی است، شاگردان رالف رانگنیک تیمی از هم پاشیده به نظر می‌رسند که نتوانستند به هدف‌شان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان دست پیدا کنند.
این مربی آلمانی پیش از بازی حساس روز پنجشنبه برابر چلسی هشدار داده بود که حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده دیگر جزو برنامه‌های شیاطین سرخ نیست. او در این باره گفت: «صحبت و گمانه‌زنی درباره لیگ قهرمانان منطقی به نظر نمی‌رسد. ما باید واقع‌گرا باشیم، حتی اگر چهار بازی پیش رو را نیز ببریم، باز هم نمی‌توانیم به لیگ قهرمانان صعود کنیم.»
پس از تساوی ۱-۱ برابر شاگردان توماس توخل که تک گل آن باز هم از سوی کریستیانو رونالدو به ثمر رسید، آنها با انتقادات شدیدی از سوی روی کین، کاپیتان سابق یونایتد، مواجه شدند: «من فکر می‌کنم آنها دیگر به هیچ چیز فکر نمی‌کنند. هیچ جدیتی در این تیم وجود ندارد. آنها در کل فصل شانس‌های بسیاری را از دست دادند. ما امشب بار دیگر شاهد این اتفاق بودیم.»
واقعیت این است که پروژه فصل ۲۲-۲۰۲۱ یونایتد شکست خورده و این اتفاق علیرغم جذب بازیکنان بزرگی مانند واران، سانچو و رونالدو که بازگشتش به خانه برایش به کابوسی تبدیل شده که حالا با اولین فصل بدون حضور در لیگ قهرمانان روبروست، رخ داده است.
رونالدو از اولین بازی رسمی‌اش برای اسپورتینگ در فصل ۰۳-۲۰۰۲ تا به حال همواره در لیگ قهرمانان حضور داشته است. این بازیکن حتی در اولین فصل حضورش در این تیم نیز در مرحله انتخابی به میدان رفت و هرچند تیمش سهمیه لیگ قهرمانان را به دست نیاورد و راهی جام یوفا شد اما او باز هم در این رقابت‌ها حضور داشت.
این بازیکن پرتغالی در فصل ۰۴-۲۰۰۳ پیراهنی یونایتد را به تن داشت و اولین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر اشتوتگارت بود که با شکست ۱-۲ به پایان رسید. او از آن زمان تا به حال همیشه حداقل در مرحله گروهی این رقابت‌ها حاضر بوده است.
بسیاری از افتخارات لیگ قهرمانان به نام او ثبت شده است. رونالدو بهترین گلزن این رقابت‌ها با ۱۴۰ گل زده است، بیشترین تعداد گل در یک فصل را با ۱۷ گل به ثمر رسانده، بیشترین تعداد گل در مرحله حذفی با ۶۷ گل را به نام خودش ثبت کرده، بیشترین بازی را با ۱۸۷ حضور در میدان داشته و تنها بازیکنی است که در سه فینال لیگ قهرمانان گلزنی کرده است.
بسیار بعید به نظر می‌رسد که یونایتد بتواند در فصل ۲۳-۲۰۲۲ در لیگ قهرمانان حاضر باشد و به این ترتیب رونالدو برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای خودش فرصت حضور در این رقابت ارزشمند را ندارد. هرچند، اگر او در یونایتد بماند و از این تیم جدا نشود.
رانگنیک در این باره گفت: «ادامه حضور او مسئله‌ای است که باید با حضور تن‌هاخ، هیئت مدیره و من درباره آن صحبت شود. کریستیانو یک سال دیگر قرارداد دارد اما مهم است که بدانیم او هم چه درخواستی دارد، اگر بخواهد بماند.»
این بازیکن که هشت گل از ۹ گل اخیر تیمش را به ثمر رسانده به زودی باید با فصلی خاص در زندگی حرفه‌ای طولانی مدتش روبرو شود.

  آیا رونالدو به جدایی از منچستر فکر می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان