• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • ایلان ماسک با هزینه‌ای که برای خرید توییتر انجام داده، قادر به خرید چند باشگاه بود؟

ایلان ماسک با هزینه‌ای که برای خرید توییتر انجام داده، قادر به خرید چند باشگاه بود؟

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه” بالاخره بعد از هفته‌ها کش و قوس، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و SpaceX و ثروتمندترین فرد جهان، شرکت توییتر را در قراردادی به ارزش ۴۱ میلیارد یورو خریداری و سهام آن را خصوصی کرد.
ایلان ماسک برای هر سهم توییتر ۵۴.۲۰ دلار می‌پردازد که حدود ۳۸ درصد از قیمت سهام این شرکت قبل از تبدیل شدن ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار، بالاتر است. ارزش سهام توییتر بعد از این خبر حدود ۶ درصد افزایش پیدا کرد.
این خرید، بزرگترین خصوصی سازی سهام یک شرکت تکنولوژی سهامی عام در حداقل دو دهه اخیر است و به ایلان ماسک کنترل یکی از تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر که شامل طیف وسیعی از کاربران از جمله سیاست‌مداران است؛ خواهد داد.
اما مبلغ این خرید به‌حدی زیاد است که تصور آن برای بسیاری از مردم جهان سخت است. به‌عنوان مثال این مبلغ به واحد پول ما، عددی نزدیک به یک میلیون و دویست‌هزار میلیارد تومان خواهد بود که حقیقتا درک حجم آن بسیار دشوار است.
اما با مقایسه قیمت این خرید با ارزش باشگاه‌های بزرگ فوتبال در جهان، درک این معامله بزرگ تا حدودی آسان می‌شود. فکر می‌کنید ایلان ماسک با هزینه‌ای که برای خرید توییتر انجام داده، قادر به خرید چند باشگاه بود؟

بر اساس آخرین ارزش‌گذاری صورت گرفته روی سهام باشگاه‌های فوتبال دنیا، دو غول فوتبال اسپانیا در مجموع حدودا ۹ میلیارد یورو ارزش دارند و ماسک با هزینه‌ای ۲۰ درصدی می‌توانست هنگام برگزاری بازی ال‌کلاسیکو احساس محمدرضا زنوزی حین برگزاری بازی تراکتورسازی و ماشین‌سازی در سال‌های قبل را تجربه کند! اوضاع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید ایلان ماسک می‌توانست به جز اتلتیکو مادرید به‌عنوان سومین تیم بزرگ اسپانیا، ۶ تیم برتر انگلستان موسوم به تاپ‌سیکس یعنی منچستر یونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، آرسنال، تاتنهام و چلسی را به دارایی‌های خودش اضافه کند و پول برای خرید پاری‌سن‌ژرمن هم داشته باشد. اگر فکر کردید از ۴۱ میلیارد یورو ماسک پولی برای خرید یوونتوس و اینتر نمی‌ماند باید بگوییم عجله نکنید چون نه‌تنها این دو غول فوتبال ایتالیا در سبد پولی ماسک برای توییتر جا می‌شود، بلکه مالکیت بایرن و دورتموند دو غول فوتبال آلمان را هم می‌تواند به عهده بگیرد آن هم در شرایطی که پول برای خرید اورتونِ مشیری هم داشته باشد و تازه ۴۰۰ میلیون یورو هم برای او باقی می‌ماند تا بتواند سوپرلیگ ایلان ماسک را بین این تیم‌ها برگزار کند!
طبق اسناد جدید ثبت شده برای کمیسیون بورس آمریکا در فرآیند خرید توییتر توسط ایلان ماسک، اگر به هر دلیلی این خرید توسط یکی از طرفین لغو شود، آن طرف موظف است مبلغ یک میلیارد دلار به‌عنوان جریمه به طرف مقابل بپردازد. به‌عبارت بهتر مبلغ حق فسخ این قرارداد خرید، به تنهایی از ارزش باشگاه اتلتیکو مادرید بیشتر است.

  آغاز تمرینات استقلال برای فصل جدید لیگ برتر از روز سه شنبه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان