استفاده از روبل در مناطق اشغالی ارتش روسیه

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، روز پنجشنبه ۲۸ آوریل اعلام کرد تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از کارخانه فولاد آزوف باید با کمیته بین المللی صلیب سرخ هماهنگ شود. مقامات این دفتر گفتها‌اند که در حال مذاکره با مقامات مسکو و کی‌یف هستند.

حدود هزار غیرنظامی به همراه دو هزار سرباز در کارخانه ذوب آهن ماریوپل در محاصره نیروهای روس قرار دارند.

سازمان ملل اعلام کرده که آنتونیو گوترش و ولادیمیر پوتین در نشست سه‌شنبه ۲۶ آوریل در مسکو بر سر تخلیه محاصره‌شدگان این کارخانه توافق کرده‌اند. با این حال، چنین توافقی هنوز رسما توسط مقامات روسیه تایید نشده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه خود، عازم کی‌یف شده تا با زلنسکی دیدار کند.

اگر تخلیه غیرنظامیان با کمک سازمان ملل عملی شود این نهاد می‌تواند در آینده نیز در روند مذاکرات میانجی‌گرانه بین روسیه و اوکراین نقش مهمی ایفا کند.

تشدید نبردها در جنوب و شرق اوکراین

هم‌زمان با سفر گوترش به کی‌یف، نبردها به ویژه در شرق و جنوب اوکراین تشدید شده‌اند. طبق گزارش‌های رسیده انفجارهای شدیدی در خرسون اتفاق افتاده است.

رسانه‌های اوکراینی گزارش می‌دهند که انفجارها در نزدیکی مرکز تلویزیون این شهر اتفاق افتاده و موجب آتش‌سوزی شده است.

ریا نووستی، خبرگزاری دولتی روسیه اما می‌گوید، موشک‌ها از سمت شمال غربی شلیک شده‌اند که محل استقرار سربازان اوکراینی است.

این اطلاعات را نمی‌توان به طور مستقل تأیید کرد.

به گفته منابع اوکراینی، مناطق شرقی خارکیف و سومی از سوی روسیه با توپخانه و خمپاره گلوله باران شده و چندین نفر کشته و زخمی شدند. در جنوب شهر میکولایف نیز حملاتی صورت گرفت. ارتش اوکراین اعلام کرد پدافند هوایی یک پهپاد دشمن را در نزدیکی اودسا بر فراز دریای سیاه سرنگون کرده است.

  کره شمالی، میزبان مقامات ارشد چین و روسیه

استفاده از روبل در مناطق اشغالی ارتش روسیه

کریل استرموسوف، معاون رئیس “اداره نظامی – غیرنظامی” خرسون که توسط ارتش روسیه ایجاد شده گفته است که خرسون از اول ماه مه به حوزه روبل تبدیل خواهد شد.

به گفته استرموسوف در یک دوره انتقالی چهار ماهه از روبل و هریونا (واحد پول اوکراین) در منطقه استفاده خواهد شد اما پس از آن به طور کامل تمامی پرداخت‌ها به روبل انجام خواهد گرفت.

ریانووستی، خبرگزاری دولتی روسیه “انتصاب” استرموسوف را روز چهارشنبه ۲۷ آوریل اعلام کرد. خرسون در اوایل ماه مارس توسط نیروهای روسی اشغال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان