• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص جالب انجیر خشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص جالب انجیر خشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن

پیام جوان: انجیر خشک منبع کلسیم است؛ ماده‌ای معدنی که بدن روزانه برای انجام بسیاری از عملکردها مانند حفظ قدرت استخوان‌ها و دندان‌ها به آن نیاز دارد، به گونه‌ای که نصف فنجان انجیر خشک، حاوی ۱۲۱ میلی گرم کلسیم است.

به گزارش فرتاک، انجیر خشک سرشار از مواد معدنی مهم برای سلامت استخوان مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر است که در رشد و تجدید سلول‌های بدن نقش دارد؛ علاوه بر این حاوی مقادیر زیادی ماده مغذی به نام استرانسیم است که باعث سلامت استخوان می‌شود و برای عملکرد آنزیم‌ها ضروری است.

انجیر خشک مملو از مواد مغذی مهم برای سلامتی مانند قند طبیعی، مقادیر زیادی فیبر و پلی فنول‌های آنتی اکسیدان و کلسیم لازم برای تقویت سلامت استخوان و جلوگیری از ضعف و شکنندگی است، به گونه‌ای که یک فنجان از آن تقریباً یک چهارم کلسیم مورد نیاز بدن در روز را تأمین می‌کند.

کریستیال فان متخصص تغذیه، اظهار کرد: انجیر خشک میوه‌ای خوشمزه است که از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده است. این میوه عمدتا از قند دکستروز تشکیل شده است که حدود ۵۰ درصد از ترکیب انجیر را شکل می‌دهد و حاوی ویتامین‌های A، B و C و درصد بالایی از کلسیم، پتاسیم، مس و آهن بوده و خشک و تازه آن فواید بسیار زیادی دارد.

انجیر خشک به طور مؤثر یبوست را درمان می‌کند، زیرا حاوی درصد بالایی از الیاف است که عملکرد روده را تسهیل و از اختلالات گوارشی جلوگیری می‌کند. این خوراکی خوشمزه، سلامت قلب را تقویت و از آن در برابر بیماری‌های قفسه سینه مانند سکته مغزی و تصلب شرایین محافظت می‌کند.

  شناسایی یک نوزاد با حجم ویروس کرونای ۵۱ هزار برابری

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان