• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • رژیم غذایی مدیترانه‌ای، احتمال ابتلا به پره اکلامپسی در دوران بارداری را کاهش می‌دهد

رژیم غذایی مدیترانه‌ای، احتمال ابتلا به پره اکلامپسی در دوران بارداری را کاهش می‌دهد

پیام جوان: یک مطالعه جدید نشان می دهد که رعایت رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است خطر ابتلا به پره اکلامپسی در دوران بارداری را کاهش دهد.

به گزارش مهر و به نقل از هلث لاین، پره اکلامپسی (فشارخون بالا در بارداری) در افرادی که باردار هستند رخ می‌دهد و می‌تواند تهدید کننده جان آنها باشد. درمان‌های کمی برای کاهش خطر پره اکلامپسی وجود دارد.

مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که خطر ابتلا به پره اکلامپسی در زنان باردار که رژیم مدیترانه ای دارند، تقریباً ۲۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر «دانا هونس»، متخصص تغذیه و سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «از آنجایی که پیش بینی اینکه چه کسی به پره اکلامپسی مبتلا می‌شود دشوار است، داشتن یک مداخله غذایی که می‌تواند خطر پره اکلامپسی و سایر عوامل خطر مرتبط با آن را کاهش دهد، یک اتفاق خوب است.»

این مطالعه شامل داده‌های بهداشتی بیش از ۸۵۰۰ زن بود. تیم تحقیقاتی پرسشنامه‌هایی را بین افراد توزیع کرد که شامل سؤالاتی در مورد رژیم غذایی و عادات غذایی آنها بود.

این گزارش نشان داد که ۱۰ درصد از افراد مبتلا به پره اکلامپسی بودند و کسانی که قبل از بارداری دیابت یا چاقی داشتند، دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به پره اکلامپسی بودند.

بررسی‌ها نشان داد خطر ابتلا به پره اکلامپسی در افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می‌کردند ۲۰ درصد کمتر بود.

پره اکلامپسی یک عارضه جدی بارداری است که می‌تواند علائم تهدیدکننده زندگی از جمله فشارخون بالا، دفع پروتئین از ادرار و علائم آسیب اندام را ایجاد کند. این وضعیت همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی طولانی مدت، حوادث قلبی و نارسایی قلبی را در زنان افزایش می‌دهد.

  فقط پخته شده‌ی این مواد غذایی را مصرف کنید!

به گفته نویسندگان، رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است استرس اکسایشی یا عملکرد سلول‌های اندوتلیال را بهبود بخشد. همچنین ممکن است عملکرد عروق جفت را تقویت کند و از تغییرات متابولیک سالم حمایت کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان