• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چقدر درباره‌ی منشا سیستم ایمنی مغز می‌دانید؟

چقدر درباره‌ی منشا سیستم ایمنی مغز می‌دانید؟

پیام جوان: محققان دانشکده پزشکی دانشگاه فرایبورگ فاگوسیت‌هایی را مطالعه کرده‌اند که رگ‌های خونی مغز را می‌پوشانند و سد خونی مغزی را تقویت می‌کنند.

دانشمندان موسسه آسیب‌شناسی عصبی در مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ به همراه یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی نشان دادند، این سلول‌ها تنها پس از تولد طبق یک برنامه رشد گام به گام تعریف شده به طور کامل بالغ می‌شوند. این درحالی است که تا به حال، فرض بر این بود این فرآیند در طول رشد جنینی کامل می‌شد.

مطالعات جدید که در مجله نیچر منتشر شده، ابتدا بر روی خطوط موش اصلاح شده ژنتیکی انجام و سپس بر روی نمونه‌های انسانی تایید شد.

رئیس مرکز تحقیقات سیگنالینگ بیولوژیکی یکپارچه در دانشگاه فرایبورگ می‌گوید: «دراین آزمایش توانستیم نشان دهیم که سلول‌های ایمنی مورد مطالعه، کمی قبل از تولد از غشای مغزی به رگ‌های خونی مغز مهاجرت می‌کنند و در آنجا بالغ می‌شوند. این فرآیند احتمالاً تا هفته‌ها پس از تولد کامل نمی‌شود و می‌تواند تا حدودی توضیح دهد که چرا مغز در ابتدای زندگی آسیب‌پذیر است».

به گزارش ایسنا، در این پژوهش همچنین دانشمندان توانستند برای اولین بار نشان دهند که رگ‌ها به عنوان سلول‌های ساختار دهنده مغز، سیگنال‌های مهمی را برای رشد طبیعی ماکروفاژهای مغز ارسال می‌کنند.

این تیم تحقیقاتی با بیان اینکه علاوه بر سد خونی مغزی، سلول‌های ایمنی مورد مطالعه کنترل کننده موادی که از خون به سلول‌های مغز می‌رسد، هستند، دریافتند که آنها پاتوژن‌ها را می‌خورند و از التهاب بیش از حد جلوگیری می‌کنند که در ایجاد سرطان، بیماری آلزایمر و ام اس نقش دارند.

پرینز می‌افزاید: «یافته‌های ما می‌تواند برای درک بهتر این بیماری‌ها و درمان‌های آینده مهم باشد».
در این پژوهش، محققان به رهبری دو نویسنده اول، تاکاهیرو ماسودا از دانشگاه کیوشو، ژاپن، و لوکاس آمان از دانشکده پزشکی دانشگاه فرایبورگ، از چندین موش استفاده کردند.
نتایج این پژوهش می‌تواند برای کشف رویکردهای درمانی جدید و خاص‌تر برای بیماری‌های مغزی مورد استفاده قرار گیرد.

  احتمال افزایش ابتلا به بیماری قلبی با مصرف نوشابه‌های رژیمی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان