• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • درهایی که در بن‌بست اختر، محل حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تعبیه شده بودند، از پنجم اردیبهشت برداشته شدند

درهایی که در بن‌بست اختر، محل حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تعبیه شده بودند، از پنجم اردیبهشت برداشته شدند

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، خبرگزاری فارس اعلام کرد با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، دو دری که در کوچه اختر محل زندگی و حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پس از حصر خانگی آنها تعبیه شده بود، روز دوشنبه پنجم اردیبهشت برداشته شده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه نیز با اعلام این خبر بدون نام بردن از موسوی نوشت: «این محدودیت‌ها در طول سال‌های گذشته با روندی کاهنده ادامه داشت و مشخصا متناسب با رفتار‌های آن‌ها تنظیم می‌شد.»

این خبرگزاری همچنین مدعی شد که در ماه‌های اخیر این محدودیت‌ها به حداقل رسیده بود و اکنون با برداشته شدن دو در کوچه اختر، رفت و آمد برای دیگر ساکنان این کوچه نیز تسهیل می‌شود.

میزان این تصمیم را “رفع محدودیت‌ فیزیکی” نامیده و تصریح کرده که “اصل مراقبت از فرد یادشده” همچنان برقرار است.

میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد ، از رهبران جنبش سبز از سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

تا کنون مقامات و افراد زیادی در درون حاکمیت تلاش کرده‌اند به این حصر غیرقانونی که بدون تشکیل دادگاه و بدون هیچ حکمی اجرا شده است پایان دهند اما موفق نشده‌اند.

علی مطهری نماینده سابق مجلس، یک‌شنبه چهارم اردیبهشت در مصاحبه با ایسکا نیوز گفته بود، زمانی که نماینده مجلس نهم بوده از برخی اعضای شورای عالی امنیت ملی شنیده که رفع حصر در این شورا به رأی گذاشته شده و رأی هم آورده اما “چون رهبری مخالفت کرده” عملی نشده است.

  شهرداری تهران قصد دارد ساخت مسکن در مناطق ۹ تا ۱۶ را به شرکت‌های چینی واگذار کند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان