• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • قیمت جهانی طلا با افزایش ارزش دلار کاهش یافت

قیمت جهانی طلا با افزایش ارزش دلار کاهش یافت

پیام جوان: براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا روز پنجشنبه با افزایش ارزش دلار کاهش یافت. اختلاف بازدهی به نفع یورو و ین حرکت کرد و فشار نزولی بر دلار وارد کرد. در ماه آوریل، بازدهی فدرال رزرو فیلادلفیا کمتر از حد انتظار به ۱۷٫۶ رسید که در مقابل انتظارات در حدود میانگین ۲۱ سال اخیر پایین تر بود.

مطالبات اولیه بیکاری برای هفته منتهی به ۱۶ آوریل به ۱۸۴هزار نفر رسید که نسبت به هفته قبل ۲هزار کاهش داشت اما کمی بیشتر از برآوردهای ۱۸۲هزار بود.

اگرچه قیمت طلا در محدوده منفی باقی مانده است، اما این فلز گرانبها نسبتاً از اظهارات پاول ناراحت نشد. هر اونس طلا در ماه ژوئن آخرین بار با ۰٫۵ درصد کاهش به ۱۹۴۵٫۷۰ دلار در هر اونس معامله شد.

بازار طلا همچنان درگیر الگوی تثبیت است و تا حد زیادی اظهارات تندرو جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را نادیده گرفته است.

پاول روز پنجشنبه، در یک بحث میزگردی در جریان نشست بهاره سالانه صندوق بین‌المللی پول، ادعای بانک مرکزی برای افزایش شدید نرخ‌های بهره را تکرار کرد. وی افزود که ضروری است فدرال رزرو از ابزارهای خود برای کنترل تورم و ثبات قیمت ها استفاده کند.او گفت: «اقتصادها بدون ثبات مالی کار نمی کنند.»

پاول گفت که افزایش نرخ بهره تا ۵۰ واحد پایه می تواند مناسب باشد. فدرال رزرو سیگنال داده است که کمیته می تواند حداقل دو حرکت ۵۰ محوری را در دو جلسه بعدی ببیند.

وی افزود: به دلیل تورم، بانک مرکزی آمادگی دارد در مقایسه با چرخه انقباض قبلی خود، تهاجمی‌تر عمل کند.تورم اکنون بسیار بالاتر است و نرخ سیاست سازگارتر است. مناسب است با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

  قیمت دلار و قیمت یورو در تاریخ ۲۴ آذر ماه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان