• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • کسب یک طلا و دو برنز تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲

کسب یک طلا و دو برنز تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، مسابقات پنج وزن رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از صبح امروز در شهر اولان باتور مغولستان آغاز شده بود، بعدازظهر امروز با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان رسید.

در رقابت های صبح امروز دو فرنگی کار سبک و سنگین وزن ایران از دور رقابت ها کنار رفته بودند. در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت ها کنار رفت. همچنین در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره ای، وی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.
اما در سه وزن دیگر دو فرنگی کار به دیدار رده بندی راه یافتند. در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اما با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه در دیدار رده بندی، محمدی به مدال برنز این وزن دست یافت.
همچنین در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به دیدار رده بندی راه یافت. حبیب اللهی در این دیدار قرار بود به مصاف کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی برود، اما با حاضر نشدن حریف روی تشک او دومین برنز ایران را دشت کرد.
اما در وزن ۸۷ کیلوگرم همه نگاهها به ناصر علیزاده بود تا بعد از شکست رقبایی از قرقیزستان و قزاقستان در فینال بتواند با شکست جالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان، ایران را صاحب اولین طلای این دوره از مسابقات کند. علیزاده که یکی از پدیده های کشتی فرنگی ایران در یکی، دو سال اخیر بوده، بعد از اینکه داوران به حریف اخطار دادند، یک بارانداز را روی او اجرا کرد و ۳ بر صفر پیش افتاد. اخطار داوران به علیزاده باعث شد او یک امتیاز در وقت دوم از دست بدهد، اما مقاومتش در خاک، نتیجه را در پایان سه بر یک به سود فرنگی کار ایرانی رقم زد تا ناصر علیزاده طلای آسیا را دشت کند.
بدین ترتیب شاگردان محمد بنا در روز نخست مسابقات با یک مدال طلا توسط ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم و دو مدال برنز توسط ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم و عارف حبیب اللهی در ۷۷ کیلوگرم به کار خود پایان دادند. رقابت های ۵ وزن دوم نیز فردا برگزار می شود.

  مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز آغاز شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان