تصمیم فیس بوک برای حضور در عرصه پادکست

پیام جوان: فیس‌بوک اعلام کرده که از برنامه‌های گسترده برای حضور در عرصه پادکست عقب نشینی کرده و به دنبال اولویت دادن ابتکارهای دیگر با همکاری شرکای پادکست خود است.

فیس‌بوک آوریل گذشته محصولات صوتی جدیدی را معرفی کرد که شامل پشتیبانی جدید برای پادکست‌ها و یک رقیب برای شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اما با گذشت حدود یک سال پس از آغاز ورود به عرصه پادکست و قابلتیهای صوتی، ظاهرا این شرکت علاقه به این فضا را از دست داده است.

فیس‌بوک اعلام کرده که از برنامه‌های گسترده برای حضور در عرصه پادکست عقب نشینی کرده و به دنبال اولویت دادن ابتکارهای دیگر با همکاری شرکای پادکست خود است. به گفته منابع آگاه، فیس‌بوک اکنون روی دنبال کردن فرصتهای دیگر مانند رویدادها در متاورس و تجارت الکترونیکی با شرکای پادکست خود متمرکز شده است. مِتا پلتفرمز که شرکت مادر فیس‌بوک است، هم پروژه‌های ویدیوی کوتاه را در اولویت بالاتری نسبت به ابتکارهای دیگر قرار داده که احتمالا به دلیل رقابت فزاینده از سوی اپلیکیشن ویدیوهای کوتاه تیک تاک بوده است.

سخنگوی مِتا در ایمیلی به وب سایت تِک کرانچ، اعلام کرد این شرکت شاهد تعامل خوب با قابلیتهای صوتی خود بوده و معتقد است “صوت”، مدیوم مهمی برای ابراز بیان است. این شرکت همچنین بازخوردهایی از تولیدکنندگان محتوا درباره قابلیتهایی که به خوبی عمل می‌کنند و چگونگی بهبود آنها دریافت می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ، فیس‌بوک ایجاد یک برنامه آموزش برای آوردن تولیدکنندگان محتوا به پلتفرم‌های خود را بررسی کرده بود اما هرگز این ایده را دنبال نکرد. بعلاوه فیس‌بوک پس از این که اوت سال گذشته اسپانسری یک کنفرانس پادکست را برعهده گرفت، ماه گذشته برگزاری یک رویداد این کنفرانس را اسپانسری نکرد و هیچ کارمندی را برای حضور در آن نفرستاد. همچنین بعضی از قراردادهای سرویس “لایو آدیو روم” فیس‌بوک تمدید نشدند.

  اینستاگرام و فیس‌بوک تصمیمات مالی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند!

اهمیتی که مِتا برای برنامه متاورس خود در مقایسه با همکاری با شرکای پادکست خود قائل است، جای تعجب ندارد به خصوص که این شرکت برند خود را به “مِتا” تغییر داده است تا منعکس کننده برنامه‌هایش برای توسعه حضور در دنیاهای مجازی باشد. به عنوان مثال مِتا اخیرا اعلام کرد کنفرانس طراحان F۸ را امسال برگزار نمی کند تا به متاورس متمرکز بماند.

ورود فیس‌بوک به حوزه صوت، یک سال پیش که کلاب هاوس چهار میلیارد دلار ارزش گذاری شد و اسپاتیفای و اپل بازار پادکست را تحت سلطه خود درآوردند، یک حرکت رقابتی بود. اما رقابت با اسپاتیفای و اپل برای فیس‌بوک هزینه زیادی می‌برد؛ هر چند که این شرکت پول زیادی برای خرج کردن روی برنامه‌های پادکست خود دارد.

متاورس هم پرهزینه خواهد بود و این سوال وجود دارد که مِتا تا چه مدت می‌تواند از سرمایه‌گذاری در این بخش را تامین کند. این شرکت اوایل امسال اعلام کرد حدود ۱۰ میلیارد دلار تا به این تاریخ در این بخش هزینه کرده است و این تازه شروع هزینه‌هایش برای متاورس خواهد بود.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، بازار پخش زنده صوتی همچنان در اختیار کلاب هاوس و توییتر اسپیس است که هر دو به طراحی قابلیتهای جدید ادامه می دهند. محبوبیت پخش زنده صوتی در دوران پاندمی کووید ۱۹ که افراد زیادی به دلیل قرنطینه در خانه محبوس شده بودند، افزایش پیدا کرد. اما محدودیتهای کرونایی در بیشتر نقاط دنیا برداشته شد و کلاب هاوس و توییتر اسپیس تلاش کردند با بهبود و افزودن قابلیتهای بیشتر به پلتفرمهایشان، کاربران را حفظ کنند. به عنوان مثال کلاب هاوس آزمایش یک قابلیت بازی جدید را آغاز کرده و توییتر به تسهیل دسترس پذیر کردن اسپیس ادامه می‌دهد و قابلیتهای جدیدی برای این سرویس عرضه کرده است.

  علت تغییر استراتژی‌های اپل در پرداخت پاداش کارمندانش!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان