• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • با این روش‌ها آبسه دندان و عفونت ناشی از آن را کاهش دهید

با این روش‌ها آبسه دندان و عفونت ناشی از آن را کاهش دهید

پیام جوان: به گزارش فرتاک، آبسهٔ دندان اگر درمان نشود، به لثه و استخوان‌های دهان سرایت می‌کند، آبسه دندان باید توسط دندان‌پزشک درمان شود، اما درمان خانگی آبسه دندان هم می‌تواند ناراحتی ناشی از این عفونت را کاهش دهد. توصیه می‌شود در چنین مواقعی حتما به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

درمان‌های خانگی و طبیعی به‌عنوان راه‌حل جانبی برای کاهش درد عبارتند از:

شست‌وشو با آب‌نمک
شست‌وشوی دهان با آب‌نمک راه آسان و به‌صرفه‌ای برای درمان موقتی آبسه دندان است، این درمان برای بهبود زخم و لثه‌های سالم هم مفید است.

جوش شیرین
جوش شیرین گزینه به‌صرفه دیگری برای درمان خانگی آبسه دندان است، جوش‌شیرین برای ازبین‌بردن پلاک در دهان عالی است و خواص آنتی‌باکتریال هم دارد.

کمپرس سرد
کمپرس سرد به کاهش درد و تورم کمک می‌کند.

چای شنبلیله
شنبلیله خواص آنتی‌باکتریال دارد و از گذشتهٔ دور به‌عنوان درمان خانگی برای بهبود زخم‌ها و کاهش التهاب‌ها استفاده می‌شده است.

سیر
سیر درمان طبیعی دیگری با تاریخچه‌ٔ پروپیمانی از فواید درمانی است، از جمله تسکین‌دهندهٔ درد و ازبین‌برندهٔ باکتری است.

روغن میخک
روغن میخک از گذشته‌های دور به‌عنوان درمان خانگی آبسه دندان استفاده می‌شده، و احتمالا خواص آنتی‌باکتریال و ضدالتهاب دارد.

روغن آویشن
روغن آویشن غلیظ و طبیعی است و می‌تواند انگل‌ها را از بین ببرد، با باکتری‌ها مقابله کند و تورم را کاهش دهد.

هیدروژن پراکسید
هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه درمان خانگی فوق‌العاده‌ای برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی است، این مایع می‌تواند به کاهش پلاک و بهبود خون‌ریزی لثه هم کمک کند.

روغن‌کشی
روغن‌کشی ابزار قدیمی دیگری است که برای درمان دردهای دهان استفاده می‌شود. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند روغن‌کشی، سموم را از دندان‌ها و لثه‌ها بیرون می‌کشد. مطالعات محدودی هم حاکی از آن هستند که روغن‌کشی درمان خوبی برای خون‌ریزی لثه و بوب بد دهان محسوب شده و باکتری‌ها را کاهش می‌دهد. روغن نارگیل خام، روغن کنجد و روغن زیتون از روغن‌های مناسب روغن‌کشی است.

  چه انتظاری از قابلیت نظارت بر سلامت ایرپاد می‌رود؟

روغن مرزنگوش
روغن مرزنگوش درمانی کاملاً طبیعی است که از هرجایی می‌توان تهیه کرد، روغن مرزنگوش آنتی‌باکتریال و آنتی اکسیدان است و می‌تواند برای کاهش تورم و درد دندان آبسه‌کرده مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان