• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • زلنسکی: پوتین می‌تواند به سلاح‌های هسته‌ای یا شیمیایی روی بیاورد زیرا برای جان مردم اوکراین ارزشی قائل نیست.

زلنسکی: پوتین می‌تواند به سلاح‌های هسته‌ای یا شیمیایی روی بیاورد زیرا برای جان مردم اوکراین ارزشی قائل نیست.

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه ۲۵ فرودین (۱۵ آپریل) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار “سی‌ان‌ان” در دفتر خود در کی‌یف گفت پوتین می‌تواند به سلاح‌های هسته‌ای یا شیمیایی روی بیاورد زیرا برای جان مردم اوکراین ارزشی قائل نیست.

زلنسکی خاطرنشان کرد: «نه تنها من، همه دنیا و همه کشورها باید نگران باشند زیرا ممکن است اطلاعات واقعی نباشد، اما می‌تواند حقیقت باشد».

زلنسکی در ادامه تاکید کرد “نباید ترسید اما باید آماده بود”.

احتمال حمله با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به اوکراین را یک روز پیش ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا نیز مطرح کرده بود. او گفت روسیه ممکن است از سلاح اتمی کوچک استفاده کند و این تهدید را باید جدی گرفت و برای مقابله با آن آماده بود.

برنز معتقد است، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه در صورت “یاس و ناامیدی” و عقب‌نشینی نیروهای نظامی‌اش ممکن است دستور استفاده از “سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا کوتاه‌برد” را صادر کند.

زلنسکی در مصاحبه با “سی‌ان‌ان” درباره تلفات نیروهای اوکراینی هم توضیح داد و گفت بین دو هزار و ۵۰۰ تا سه‌هزار سرباز اوکراینی در جنگ کشته و ۱۰ هزار نیروی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین این رقم را با ۱۹ تا ۲۰ هزار سرباز کشته شده روسیه در خاک اوکراین مقایسه کرد.

مقامات روسیه تاکنون کشته شدن ۱۳۵۰ سرباز خود را تائید کرده‌اند.

زلنسکی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت ارائه آمار کشته‌شدگان غیرنظامی دشوار است، زیرا به بسیاری از شهرها چون خرسون، بردیانسک، ماریوپل و ولنوواخا به دشواری دسترسی هست سخت است.

زلنسکی در پاسخ به سئوالی درباره ویدیوهای دلخراش منتشر شده در این هفته که مرگ و ویرانی در کشورش را نشان می‌دهد، از جمله یک زن اوکراینی که جسد پسرش را در چاه پیدا می‌کند، پاسخ داد: «من نمی‌توانم به عنوان یک پدر آن را تماشا کنم، فقط به این دلیل که تنها چیزی که بعد از این می‌خواهید انتقام و کشتن است.»

  قاتل بومی

او ادامه داد اما همه ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا این جنگ به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان