• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • آیا این نوشیدنی برای درمان دیابت مناسب است؟

آیا این نوشیدنی برای درمان دیابت مناسب است؟

پیام جوان: آب نارگیل که گاهی نوشیدنی ورزشی طبیعت نیز نامیده می‌ شود، به‌ عنوان منبع طبیعی قند، الکترولیت و آبرسان محبوبیت پیدا کرده است.

به گزارش فرتاک، این یک مایع رقیق و شیرین است که از داخل نارگیل سبز و جوان استخراج می شود. برخلاف گوشت نارگیل که سرشار از چربی است آب نارگیل بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شده است.

به همین دلیل و از آنجایی که بسیاری از شرکت ها موادی مانند شکر، طعم دهنده ها و سایر آب میوه ها را اضافه می کنند افراد مبتلا به دیابت ممکن است بخواهند بدانند که آیا می توانند آب نارگیل را مصرف کنند یا نه؟

آیا آب نارگیل قند زیادی دارد؟
آب نارگیل به دلیل وجود قندهای طبیعی طعم شیرینی دارد.
با این حال میزان قند آن بسته به میزان شکر اضافه شده توسط سازنده متفاوت است.

در اینجا ۲۴۰ میلی لیتر آب نارگیل شیرین نشده و شیرین شده با هم مقایسه شده اند:

آب نارگیل شیرین نشده
کالری : ۴۴
کربوهیدرات : ۱۰٫۵ گرم
شکر : ۹٫۵ گرم
آب نارگیل شیرین شده
کالری : ۹۱
کربوهیدرات : ۲۲٫۵ گرم
شکر : ۱۸ گرم

آب نارگیل شیرین شده تقریبا دو برابر آب نارگیل شیرین نشده قند دارد. در مقایسه یک قوطی ۲۴۰ میلی لیتری پپسی حاوی ۲۷ گرم شکر است.

بنابراین آب نارگیل شیرین نشده انتخاب بهتری نسبت به بسیاری از نوشیدنی‌ های شیرین دیگر از جمله نوشابه‌ های شیرین برای مبتلایان به دیابت یا افرادی است که به دنبال کاهش مصرف قند هستند.

علاوه بر این آب نارگیل منبع عالی پتاسیم، منگنز و ویتامین C است که به ترتیب ۹ و ۲۴ و ۲۷ درصد از مقدار مورد نیاز روزانه را تنها در ۲۴۰ میلی لیتر تامین می کند.

  شناسایی ۱۲۷۱۷ بیمار جدید کرونایی و ۱۴۲ نفر فوت شده در ۲۴ ساعت گذشته

آیا آب نارگیل برای دیابت مفید است؟
تحقیقات کمی در مورد آب نارگیل و تاثیر آن بر دیابت وجود دارد.

با این حال برخی از مطالعات حیوانی بهبودهایی را در کنترل قند خون با مصرف آب نارگیل نشان داده اند.

در یک مطالعه یک داروی محرک دیابت به نام آلوکسان به موش ها تزریق شد و به مدت ۴۵ روز با آب نارگیل بالغ تغذیه شدند.

حیواناتی که از آب نارگیل تغذیه می‌کردند در مقایسه با گروه کنترل بهبود قابل‌توجهی در قند خون، هموگلوبین A1C و استرس اکسیداتیو داشتند.

محققان این نتایج را به محتوای بالای پتاسیم، منیزیم، منگنز، ویتامین C و آرژنین آب نارگیل نسبت دادند که همگی به بهبود حساسیت به انسولین کمک کردند.

با این حال بیشتر این مطالعات از آب نارگیل بالغ استفاده کردند که در مقایسه با آب نارگیل نارگیل های جوان دارای چربی بسیار بیشتری است. بنابراین ناشناخته است که آیا آب نارگیل معمولی ممکن است همان اثرات را داشته باشد یا نه.

در حالی که آب نارگیل شیرین نشده منبع قندهای طبیعی است اما انتخاب بسیار بهتری نسبت به سایر نوشیدنی های شیرین شده با قند است و تاثیر کمتری بر سطح قند خون شما خواهد داشت.

با این وجود سعی کنید مصرف خود را به ۱-۲ فنجان (۲۴۰-۴۸۰ میلی لیتر) در روز محدود کنید.

خلاصه
آب نارگیل یک نوشیدنی آبرسان و غنی از مواد مغذی است.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است در حالی که منبع متوسط ​​قند است. با این حال باید از مصرف آب نارگیل شیرین شده با شکر خودداری کنید زیرا می تواند کالری دریافتی و سطح قند خون شما را افزایش دهد.

  ریانه برناوی، محقق سلول‌های بنیادی، اولین زن از پادشاهی سعودی که به فضا سفر می‌کند

اگر دیابت دارید و می خواهید آب نارگیل را امتحان کنید مطمئن شوید که نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید و مصرف خود را به ۱-۲ فنجان (۲۴۰-۲۸۰ میلی لیتر) در روز محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان