• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • حمایت دیگو آمادو هم‌تیمی سابق مهدی طارمی از این بازیکن

حمایت دیگو آمادو هم‌تیمی سابق مهدی طارمی از این بازیکن

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، دو خطای پنالتی که مهدی طارمی در دیدار برابر ویتوریا گیمارش از برونو وارلا، سنگربان این تیم گرفت، باعث جنجال‌هایی ‌در فضای رسانه‌ای کشور پرتغال شد. هواداران اسپورتینگ به‌عنوان جدی‌ترین رقیب پورتو در راه قهرمانی اعتقاد دارند که مهاجم بوشهری در این فصل با فریب داوران توانسته است از آنها خطای پنالتی بگیرد.

بحث پیرامون پنالتی‌هایی که طارمی برای پورتو گرفته است، همواره به سوژه جنجالی میان هواداران تیم سرجیو کونسیسائو و رقبا بوده است. به‌نحوی‌که سرمربی آبی و سفیدهای بندرنشین چندین مرتبه در نشست‌های مطبوعاتی خود، به دفاع از طارمی پرداخته و اکنون هم‌تیمی سابق بازیکن ملی‌پوش ایرانی نیز به‌صورت تمام قد از او دفاع کرده است.

دیگو آمادو بازیکن سابق تمامی رده‌های پایه پرتغال که سابقه حضور در تیم‌های اسپورتینگ و شفیلد ونزدی را در کارنامه دارد، اکنون برای تیم دسته سومی یونیائو لیریا توپ می‌زند. آنها در آستانه صعود به دسته دوم هستند و جنجال بر سر پنالتی‌های طارمی باعث شد تا آمادو نیز در این خصوص اظهار نظر کند.

او که در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ با طارمی در الغرافه قطرهم‌تیمی بود در این‌باره به روزنامه اوژوگو گفت: گرفتن پنالتی یک ویژگی ذاتی و بخشی از وجود اوست. طارمی می‌داند که چگونه منتظر تماس بدنی با بازیکن تیم مقابل باشد و حریفان به سختی از انجام خطا به روی او دوری می‌کنند. او زمان‌بندی کاملی برای نزدیک شدن به این حرکات دارد.

آمادو صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: اکنون، داوران از VAR کمک می‌گیرند که وجود خطاها را تایید می‌کند. از آنجا می‌توانید ببینید که این نشانه هوش طارمی در محوطه جریمه حریفان است.

  آنتونیو کاسانو: انتقال ژوائو کانسلو به منچسترسیتی توهین به فوتبال است

این بازیکن پرتغالی فوتبالش را از رده‌های پایه اسپورتینگ آغاز کرد و اگر چه هواداران تیم سابق او با حرکات طارمی موافق نیستند اما آمادو بر شایستگی بازیکن ایرانی در گرفتن خطای پنالتی تأکید کرده و این را استعداد او می‌داند.

آمادو در این خصوص گفت:‌ ما باید برای حرکاتی که طارمی در لحظات تعیین کننده انجام می‌دهد ارزش قائل شویم. برخی از مردم آن را دوست ندارند، اما این نیز یک نوع استعداد است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان