• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • تورم ماه مارچ احتمالاً بالاترین حد خود را در ۴۰ سال اخیر در کل ایالات متحده به ثبت رسانده است

تورم ماه مارچ احتمالاً بالاترین حد خود را در ۴۰ سال اخیر در کل ایالات متحده به ثبت رسانده است

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، با افزایش هزینه‌های غذا، بنزین، مسکن و سایر ملزومات که مصرف کنندگان را تحت فشار قرار داده و اقتصاد را تهدید می کند، تورم در ایالات متحده احتمالاً در ماه مارس به بالاترین حد خود در چهار دهه گذشته رسیده است.

بر اساس نظرسنجی شرکت داده FactSet، انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف کننده دولت که روز سه شنبه منتشر شد، نشان دهد که قیمت ها نسبت به ۱۲ ماه قبل ۸٫۴ درصد افزایش یافته است. این سریعترین تورم سال به سال از دسامبر ۱۹۸۱ است، و از ۷٫۹ درصد افزایش ۱۲ ماهه در فوریه فراتر خواهد رفت که خود بالاترین نرخ در ۴۰ سال گذشته است.

اقتصاددانان همچنین پیش بینی کرده‌اند که از فوریه تا مارچ، قیمت مصرف کننده ۱٫۱ درصد افزایش یافته است. این شدیدترین جهش ماه به ماه از سال ۲۰۰۵ خواهد بود.

اعداد مارچ اولین موردی خواهند بود که افزایش کامل قیمت بنزین را که پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه رخ داد، ثبت می کند. حملات مسکو به اوکراین، باعث تحریم‌های گسترده غرب علیه اقتصاد روسیه شده و بازارهای جهانی غذا و انرژی را مختل کرده است. طبق گزارش AAA، میانگین قیمت هر گالن بنزین – ۴٫۱۱ دلار – نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است، اگرچه در چند هفته گذشته کاهش یافته است.

افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل برای حمل کالاها و قطعات در سراسر اقتصاد شده است که به نوبه خود به قیمت‌های بالاتر برای مصرف کنندگان منجر می‌شود.

  دستورات مرتبط با الزام استفاده از ماسک به برخی از شهرستان‌های بی اریا بازمی‌گردد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان