نحوه محاسبه تورم در بودجه سفر یک آمریکایی

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، تورم تقریباً تمام جنبه های بودجه آمریکایی ها – از جمله تعطیلات آنها را درهم می ریزد. طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده، قیمت ها در ۱۲ ماه گذشته منتهی به فوریه ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۷٫۹٪ افزایش یافته است. در این میان یک هزینه عمده سفر، بسیار بیشتر از باقی موارد افزایش یافت: قیمت خودروهای کرایه سالانه ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

شاخص قیمت مصرف کننده که قیمت اقلامی مانند سفر، خواربار، لباس و اتومبیل را اندازه گیری می کند، در فوریه ۲۰۲۲ بالاترین نرخ تورم را از سال ۱۹۸۲ نشان داد.

نرخ تورم سالانه یک روش رایج برای درک تغییرات اقتصادی است. اما هنگام مقایسه داده های تورم ۲۰۲۲ با سال ۲۰۲۱، مهم است که تصدیق کنیم که سال گذشته چقدر منحصر به فرد بوده است. در سال ۲۰۲۱، برنامه کاری بسیاری از افراد تعدیل یا کاهش یافت و فعالیت های روزانه به دلیل تعطیلی مداوم کافه ها، رستوران ها و سالن های ورزشی متوقف شد. سفر – به ویژه از نوع بین المللی – دشوار بود. اما، با توجه به چنین تقاضای کم، سفر نیز به طور کلی بسیار ارزان بود.

تقریباً مطمئنیم که شما برای یک سفر مشابه در سال ۲۰۲۲ بیشتر از سال ۲۰۲۱ هزینه خواهید کرد. اما در مقایسه با سال های گذشته که تعطیلات کمی عادی تر بود، چقدر بیشتر باید انتظار داشته باشید که امسال بپردازید؟

در اینجا چگونگی تغییر میانگین قیمت ها از زمان قبل از همه گیری نشان داده شده است:

با توجه به اینکه نرخ بلیط هواپیما همچنان پایین است و قیمت خودروهای کرایه ای در حال افزایش است، شاید بهتر باشد امسال سفر جاده ای را رها کنید. به یک شهر مناسب حمل و نقل عمومی مانند سن فرنسیسکو، نیویورک یا بوستون پرواز کنید و یا اگر حال و هوای شهرهای کوچک را ترجیح می دهید، با کشتی به جزیره‌ای عمدتاً بدون خودرو مانند جزیره کاتالینا یا جزیره مکیناک بروید.

  جایزه اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنون قتل دختر 14 ساله در سال 1994 شود به 200 هزار دلار افزایش یافت

حتی اگر قیمت بلیط‌های هواپیما امروز به طور متوسط ​​بیشتر از روزهای اولیه همه‌گیری است، اما می‌توانید با این واقعیت که به احتمال زیاد در هزینه بلیط هواپیمای امسال صرفه‌جویی کرده‌اید، نسبت به قبل از همه‌گیری، کمی آرامش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان