• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • مشکل تیم‌ها در نداشتن زمان برای برگزاری اردوی قبل از تورنمنت در جام جهانی ۲۰۲۲

مشکل تیم‌ها در نداشتن زمان برای برگزاری اردوی قبل از تورنمنت در جام جهانی ۲۰۲۲

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، همه ما عادت کرده بودیم که هر چهار سال یک بار در روزهای گرم خرداد و تیر خود را با بزرگترین رویداد فوتبالی جهان سرگرم کنیم. اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر باعث شد تا این تاریخ برای اولین بار دستخوش تغییر شده و به جای تابستان، شاهد برگزاری بازی ها در پاییز باشیم. این موضوع باعث شده تا جام جهانی قطر به اولین جامی تبدیل شود که تیم های حاضر قبل از حضور در مسابقات، اردوی آماده سازی نخواهند داشت.

فیفا در جام‌های جهانی قبلی که در ماه‌های خرداد و تیر و پس از پایان لیگ‌های اروپایی برگزار می‌شد، یک هفته استراحت اجباری برای بازیکنان و سه هفته اردوی آماده‌سازی برای تیم‌ها در نظر می‌گرفت، اما حالا که جام جهانی ۲۰۲۲ در ماه آبان و آذر و در میانه فصل‌های اروپایی برگزار می‌شود، بازیکنان بدون یک هفته استراحت اجباری، ۲۳ آبان به اردوی تیم‌های ملی ملحق می‌شوند و جام جهانی بدون بازه زمانی آماده‌سازی سه هفته‌ای و تنها یک هفته بعد از شروع تمرینات، روز دوشنبه، ۳۰ آبان آغاز خواهد شد.

از همین‌رو فیفا در ماه جون چهار فرصت و در ماه سپتامبر دو فرصت بازی دوستانه به جای سه هفته اردوی آماده‌سازی در نظر گرفته است که برخی کنفدراسیون‌ها از جمله یوفا و کونکاکاف از فرصت موجود برای برگزاری لیگ ملت‌های قاره خود استفاده خواهند کرد. به همین دلیل تیم‌های اروپایی فرصت بازی دوستانه نخواهند داشت و فرصت نمایندگان کونکاکاف برای بازی‌های دوستانه به ماه سپتامبر محدود است.
کنفدراسیون فوتبال آفریقا هم برگزاری انتخابی جام ملت‌ها را در نظر گرفته است که مورد اعتراض تونس و به دنبال آن چهار تیم دیگر این قاره در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، قرار گرفت. قرعه‌کشی انتخابی جام ملت‌های آفریقا ۱۹ آپریل (۳۰ فروردین) برگزار خواهد شد و کنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرده دو فرصت برای بازی‌های دوستانه تیم‌های راه یافته به جام جهانی قرار خواهد داد که پنج نماینده آفریقا در جام جهانی هنوز با این موضوع موافقت نکرده‌اند.

  اظهار نظر مایکل اوون اسطوره باشگاه لیورپول درباره‌ی ویرژیل فن‌دایک، مدافع هلندی این تیم

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان