• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چقدر از فواید لیموترش باخبر هستید؟

چقدر از فواید لیموترش باخبر هستید؟

پیام جوان: به گزارش فرتاک، یکی از بهترین توصیه‌ها، گنجاندن لیمو در رژیم غذایی روزانه است تا به دفع مواد زائد و سمی از بدن کمک کند که در بهبود خستگی مزمن، احساس سنگینی پاها و… موثر بوده و روند کاهش وزن را نیز تسهیل می‌کند.

در ادامه این مطلب، به ۳ مورد از فواید گنجاندن این میوه ترش به برنامه غذایی روزانه اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

لیمو و تسهیل کاهش وزن
نوشیدنی آب و لیمو نه تنها به تامین آب بدن کمک می‌کند بلکه مانع از افزایش کالری نسبت به آبمیوه‌های شیرین و صنعتی می‌شود. از طرفی لیمو به‌خاطر مقدار بالای ویتامینC به تسهیل سوخت‌وساز چربی‌ها کمک می‌کند و بهبود دفع مواد زائد نیز در حین کاهش وزن موثر خواهد بود.

لیمو و مقابله با ریفلاکس معده
برخلاف تصور، لیمو به‌خاطر مقدار بالای پتاسیم به مقابله با اسیدیته معده کمک می‌کند زیرا پتاسیم باعث می‌شود اسیدسیتریک به سیترات تبدیل شود و به بهبود عملکرد معده کمک کند. با اینکه لیمو طعم ترش دارد اما وضعیت بدن را پس از هضم در حالت قلیایی قرار می‌دهد و به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. نوشیدنی آب و لیمو در مقابله با حالت تهوع به‌خصوص در دوران بارداری نیز موثر است.

لیمو و پاکسازی بدن
اگر عملکرد کبد به‌دلیل مصرف مداوم غذاهای چرب، کاهش یابد و فشار زیادی بر این عضو وارد شود، هیچ چیز به‌اندازه یک دوره مصرف لیمو موثر نخواهد بود. در واقع، نوشیدن آب همراه چند قطره لیمو تازه موجب تحریک و تولید صفرا می شود. همچنین، تجزیه چربی‌ها و دفع آنها را تسهیل می‌کند و به هضم غذاها نیز کمک می‌کند. در صورت تمایل می‌توان کمی عسل نیز به این نوشیدنی اضافه کرد.

  مزیت‌های ثابت‌ شده نوشیدن آب گرم در مقایسه با آب سرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان