• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • برای جلوگیری از بیماری‌های مفصلی از این نکات غافل نشوید

برای جلوگیری از بیماری‌های مفصلی از این نکات غافل نشوید

پیام جوان: به گزارش فرتاک، با بالا رفتن سن و نزدیک شدن به میان سالی و سالمندی، کم کم درد مفاصل در بدن ما خودش را نشان خواهد داد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۹، میزان شیوع آرتروز زانو در کشورهای پیشرفته ١٣ درصد و در ایران ٢٠ درصد گزارش شده بود.

این آمار نشان می‌دهد که احتمال شیوع انواع بیماری‌های مفصلی در ایران، به دلیل بالا رفتن سن جامعه و عادات و سبک زندگی غلط، بالاتر از میانگین جهانی است. در ادامه به شما چهار راهکار بسیار ساده برای جلوگیری از ابتلا به این نوع بیماری‌ها خواهیم گفت.

معجزه آب سرد
پاشیدن آب سرد روی پاها، باعث می‌شود خون‌رسانی خوبی به بافت‌های مفصلی صورت بگیرد و آن‌ها در وضعیت فیزیکی بهتری قرار بگیرند.

وزنت را کم کن
داشتن چربی بیش از حد و چاقی ، نیرویی اضافی به مفاصل از جمله زانو وارد می کند که این نیروی اضافی می‌تواند ایجاد درد کند و در نهایت به آرتروز زانو منجر شود. پس اولین قدم برای پیشگیری از درد مفاصل این است که اگر دچار اضافه وزن هستید چربی‌های اضافه را کم کنید.

استراحت کردن
همان‌طور که ورزش کردن از اهمیت زیادی برخوردار است، آرامش داشتن و استراحت کردن هم به همان میزان برای پیشگیری و درمان این بیماری مهم است. بیماری مفصلی ممکن است باعث خستگی شما شود. بنابراین نباید بیش از توان خود در طول روز فعالیت کنید و باید حداقل ۸ ساعت در شبانه‌روز بخوابید.

تحرک
فعالیت و تحرک، تولید طبیعی مایع سینوویال (روان کننده) را زیاد می‌کند و در نتیجه غضروف را در شرایط درست نگه می‌دارد و باعث می‌شود مفاصل راحت‌تر حرکت کند و از بروز بیماری‌های مفصلی جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید دچار بیماری‌های مفصلی نشوید فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

  عوارض خطرناک حبس کردن عطسه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان