ساخت قابلیت جدید ایرپاد توسط کمپانی اپل

پیام جوان: امکان دارد در آینده اپل ایرپادهایی را عرضه کند که حتی لازم نباشد که آنها را در گوشهایتان قرار دهید. یک درخواست پتنت، که اخیرا توسط اپل ارائه شده، کشف شده است که پر از بینش‌های جذابی درباره محصولی است که این شرکت احتمالا در حال توسعه آن است. این درخواست ثبت انحصاری – که وبسایت PatentlyApple آن را دیده – با عنوان «دستگاه پوشیدنی با صوت جهت‌دار» مشخص شده است و دستگاهی را توصیف می‌کند که برای کاربر امکان گوش دادن به موسیقی را بدون اینکه قطع شدن ارتباط وی با دنیای اطرافش فراهم می‌آورد.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اپل در این پتنت ارائه‌شده مختصرا درباره تجربه استفاده از هدست‌های صوتی فعلی توضیح داده است. ایرپادهای خود اپل، با وجود شاخص بودن، بی نقص نیستند، خصوصا از این جهت که صداهای محیط اطراف به گوش کاربر نمی‌رسد. چنین چیزی می‌تواند در زمانی که در یک محیط شهری در حال حرکت هستید خطرناک باشد. همچنین وقتی که افرادی پیش شما می‌آیند تا صحبت کنند مشکلساز می‌شود، چرا که مداما در آوردن ایرپادها آزاردهنده است. به نظر می‌رسد که اپل روی رفع این مشکل تمرکز کرده است.

این اختراع جدید یک دستگاه صوتی پوشیدنی است که می‌تواند صدا را به گوش‌هایتان انتقال دهد بدون اینکه ناچار باشید که آن را نزدیک صوتتان نصب کنید. دستگاهی که به جایی نزدیک یقه پیراهن وصل شده، که در آن امواج صوتی همچنان به شکلی قابل قبول به گوش‌ها می‌رسند. در نگاه اول ممکن است چنین چیزی بسیار ناخوشایند به نظر برسد؛ انگار که بلندگوهای گوشیتان را در یک وسیله نقلیه عمومی با صدای بلند روشن کرده‌اید. با این حال، اگر این پتنت اپل واقعا همان باشد که ادعا شده است، وضعیت آنقدرها هم بد نخواهد بود.

  تاثیر قاب بر عملکرد باتری گوشی هوشمند

امواج صوتی که توسط این ایرپادها تولید می‌شوند با یک آرایه پارامتریک از اسپیکرها متمرکز خواهند شد؛ این آرایه به شکلی ساخته شده است که نویزی که به افراد دیگر می‌رسد را محدود می‌کند و در عین حال برای کاربر به اندازه کافی بلند و شفاف است.

بر اساس این الگو، این آرایه پارامتریک از اسپیکرها پرتوهایی متشکل از امواج صوتی به سمت گوش‌های کاربر را تابش خواهد داد. شکلدهی پرتو برای این آرایه امکان شبیه‌سازی یک میکروفون جهتدار را فراهم خواهد آورد، که باعث می‌شود این دستگاه، تا حدود زیادی مانند ایرپادها، از تماس‌های تلفنی و همچنین گوش دادن به موسیقی پشتیبانی نموده و صداهای محیط اطراف را حذف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان