واکنش مقامات کالیفرنیا به تیراندازی گسترده در مرکز شهر ساکرامنتو

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، شهردار ساکرامنتو، اشتاینبرگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تیراندازی گسترده در ساکرامنتو در اوایل صبح یکشنبه صحبت کرد. سایر قانونگذاران از جمله فرماندار گاوین نیوسام نیز در رابطه با این فاجعه اظهاراتی صادر کرده اند.

تیراندازی مرگبار حوالی ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه در نزدیکی پارک ایالتی کاپیتول رخ داد. پلیس گفت که همچنان در جستجوی تیرانداز یا تیراندازان است.

اشتاینبرگ، شهردار ساکرامنتو، گفت: “کلمات نمی توانند شوک و اندوه امروز صبح من را بیان کنند.” تعداد کشته ها و مجروحان به سختی قابل درک است.

شهردار گفت که افزایش خشونت با اسلحه “آفت شهر، ایالت و ملت ماست.”

به گزارش بی سیتی نیوز، این دوازدهمین تیراندازی جمعی در کالیفرنیا در سال جاری است.

در سال جاری تاکنون هیچ تیراندازی دسته جمعی در بی اریا رخ نداده است. آخرین موردی که رخ داد، حمله به محوطه راه آهن سن حوزه VTA در ماه می سال ۲۰۲۱ بود که ۱۰ کشته بر جای گذاشت.

در سال ۲۰۲۱، ۴۹ تیراندازی دسته جمعی در کالیفرنیا رخ داد که ۱۵ مورد از آنها در منطقه سن فرنسیسکو بود، که اوکلند بیشترین خشونت را در بین هر شهر به ثبت رساند، با ۴۶ تیراندازی که منجر به مرگ پنج نفر شد.

فرماندار گاوین نیوسام گفت که در حال همکاری نزدیک با مجریان قانون است تا آنها به تحقیق در مورد تیراندازی ادامه دهند.

نیوسام گفت: «متأسفانه، ما یک بار دیگر برای جان باختگان و مجروحان در یک اقدام وحشتناک دیگر از خشونت با اسلحه عزاداری می کنیم. جنیفر و من تسلیت صمیمانه خود را به خانواده، دوستان و جامعه گسترده‌تر متاثر از این تراژدی وحشتناک می‌فرستیم.»

  بازار شبانه سانفرانسیسکو با هدف گردهم آوردن مردم و کمک به مشاغل کوچک برگزار شد

نیوسام گفت: «آنچه در این لحظه می دانیم این است که یک تیراندازی با تلفات جمعی دیگر رخ داده است که خانواده ها را با عزیزان از دست داده، چندین نفر مجروح و جامعه را در اندوه به جا گذاشته است. آفت خشونت با اسلحه همچنان یک بحران در کشور ما است و ما باید تصمیم بگیریم که به این قتل عام پایان دهیم.»

نانسی پلوسی نیز گفت: «همه آمریکایی‌ها با وحشت و ناراحتی از تیراندازی گسترده صبح امروز به جامعه ساکرامنتو می‌پیوندند».

پلوسی گفت: «خانواده‌ها و جوامع بسیار زیادی در سراسر کشور به دلیل همه‌گیری خشونت با اسلحه که کشور ما را گرفتار کرده است، متلاشی شده‌اند، که هر روز بیش از ۱۰۰ روح زیبا را می‌دزدد.» “به عنوان یک کالیفرنیایی، شخصاً از این تیراندازی هولناک اندوهگین شده‌ام. باشد که برای عزیزان کشته‌شدگان و جامعه ساکرامنتو آرامشی باشد که بسیاری در ایالت ما و در سراسر کشور در غم از دست دادن آنها عزادار هستند.”

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان