• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چند راهکار طلایی برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن

چند راهکار طلایی برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن

پیام جوان: در سبک زندگی ماشینی امروزه در اکثر جوامع ،با توجه به نوع تغذیه و سبک زندگی نادرست افراد زیادی هستند که دچار اضافه وزن و بیماری های قلبی و عروقی و چاقی در نواحی مختلف شکم و پهلو و گاها افتادگی شکم می شوند.

قبل از هر چیز باید یک سبک زندگی سالم داشته باشید که دچار مشکلاتی از جمله اضافه وزن ،دیابت یا فشار خون نشوید که در ادامه این مقاله چند راهکار بسیار مفید برای لاغری شما بیان خواهد شد.

۱. تغذیه و رژیم صحیح

یک نکته طلایی وجود دارد که پیشگیری مقدم بر درمان است و باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از این که بخواهید پر خوری کنید و تغذیه ناسالمی داشته باشید بهتر است که نوع تغذیه و رژیم شما به نوعی باشد که دچار اضافه وزن نشوید.

ساده ترین راه حل برای این که بدانید ایا نوع تغذیه شما مناسب است یا نه اینه که شما میزان کالری موادی که در طول روز خود را محاسبه کنید و نباید عدد کالری مصرفی روزانه شما بیش از مقدار معین کالری روزانه شما شود.

حال سوال این است که میزان مجاز میزان کالری مصرفی روزانه چطور محاسبه می شود؟هر فردی با توجه به جنسیت و قد و وزن و میزان فعالیت روزانه یک عدد معینی در طول روز می تواند مصرف نماید که به عنوان مثال فردی با سن ۳۲ و قد ۱۷۵ و وزن ۸۰ کیلوگرم و سطح فعالیت متوسط در طول روز می تواند ۲۵۰۰ کیلوکالری در طول روز مصرف نماید و اگر میزان کالری دریافتی از این عدد کمتر باشد به تدریج کاهش وزن پیدا می کند و اگر بیش از این عدد باشد دچار اضافه وزن می شود.

  بررسی روش‌هایی برای افزایش تراکم استخوان‌ها

البته این مورد هم بسیار مهم است که حتما میزان بی ام ای خود را هم محاسبه نمایید که مشخص شود چه مقدار اضافه وزن یا حتی کاهش وزن دارید.

۲. مصرف گیاهان جهت لاغری

ورزش جز مواردی است که شاید راحت ترین راه برای پیشگیری از چاقی باشد پس حتما از معجزه ورزش برای لاغری غافل نشوید.به طور معمول بهتر است که روزانه بین نیم الی یک ساعت ورزش انجام دهید.برای شروع هم بهتر است که از ورزش هایی مثل پیاده روی یا دویدن بسیار سبک شروع کنید که بدن شما به تدریج برای انجام ورزش های سنگین تر آماده شود.

جهت آشنایی با میزان کالری مصرفی چند ورزش رایج را می نویسیم که یک ذهنیت نسبت به انجام ورزش و میزان کالری سوزانده شده در طول روز پیدا نمایید. این اعداد حدودی معادل سی دقیقه از انجام هر ورزش با شدت متوسط می باشد.

  • پیاده روی به طور متوسط ۲۰۰ کیلوکالری
  • دویدن به طور میانگین ۴۰۰ کیلوکالری
  • دوچرخه سواری ۲۵۰ کیلوکالری
  • طناب زدن به طور میانگین ۳۵۰ کیلوکالری
  • ورزش شنا ۲۸۰ کیلوکالری
  • ورزش بدمینتون حدودا ۲۷۰ کیلوکالری
  • ورزش بوکس ۳۵۰ کیلوکالری

۳. ورزش و فعالیت بدنی روزانه

در رژیم غذایی خود می توانید از گیاهانی استفاده نمایید که به لاغر شدن شما کمک می کند.بای توجه داشته باشید این گیاهان باید زیر نطر متخصص تغذیه انجام شود که بهترین تاثیر را برای شما داشته باشد.

برخی از این گیاهان را به شما معرفی می کنیم که بتوانید با استفاده درست و به جای این گیاهان هم از خاصیت دارویی و هم خاصیت این دانه های گیاهی برای لاغری استفاده کنید.

  چندین دلیل که شما را قانع می‌کند برای حفظ سلامتی‌تان، به صورت ناشتا ورزش کنید!

از جمله این گیاهان سیاه دانه می باشد که این گیاه با بالا بردن گردش خون و متابولیسم باعث بالا رفتن گردش خون در شما می شود که در نهایت باعث لاغری در شخص می شود.

گیاهان دیگری از جمله خاکشیر ،زنجبیل ،سیر ،فلفل ،چای سبز و زردچوبه هم وجود دارند که هر کدام از این گیاهان با توجه به خواصی که دارند باعث لاغری در شکم و سایر اندام ها خواهند شد.

باید توجه کنید که استفاده از این گیاهان دارویی برای لاغری باید به درستی استفاده شوند که ایجاد مشکلات برای شا نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان