• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • با این راهکارها خارش اگزمای خود را سریع برطرف کنید

با این راهکارها خارش اگزمای خود را سریع برطرف کنید

پیام جوان: به گزارش فرتاک، این راه‌ها را برای تسکین سریع خارش و پوست خود امتحان کنید.با خیس کردن یک پارچه یا گاز با آب سرد، یک کمپرس سریع برای خنک کردن پوست خود ایجاد کنید. سرما به بی‌حس شدن ناحیه کمک می‌کند، اما ممکن است تا ۱۰ دقیقه طول بکشد تا این کار عمل کند.

خاراندن در آینه
زمانی که خارش فقط در یک طرف بدن شماست این کار را امتحان کنید. ممکن است به نظر یک ترفند جادویی برسد، اما چیزی فراتر از یک توهم نوری است. اگر دست چپ شما خارش دارد. به آینه نگاه کنید و روی بازوی چپ انعکاس خود که در واقع سمت راست شما است تمرکز کنید. همانطور که تماشا می‌کنید، دست راست را بخارانید، نتیجه عجیب این خواهد بود که خارش دست چپ شما هم برطرف خواهد شد! چرا که با ایجاد این توهم بصری مغزتان را اشتباه می‌اندازید.

طب فشاری
فشار دادن یک نقطه خاص روی بازو ممکن است به کاهش خارش اگزما در هر نقطه از بدن کمک کند. برای پیدا کردن آن، بازوی چپ خود را خم کنید، دست راست خود را در قسمت خارجی خمیده آرنج خود قرار دهید و قسمت بالای عضله ساعد را لمس کنید. در حالی که نفس عمیق می‌کشید به مدت ۳ دقیقه با نوک انگشت خود ماساژ دهید.

دستان خود را مشغول نگه دارید
خاراندن می‌تواند به عادت تبدیل شود، درست مانند جویدن ناخن. حتی ممکن است زمانی که پوست خارش ندارد متوجه شوید که این کار را انجام می‌دهید. برای شکستن چرخه، هر زمان که وسوسه شدید، با دستان خود کار دیگری انجام دهید.

  ارتباط بین کهیر و بیماری تیروئید در چیست؟

هیدروکورتیزون
اگر آن را در ثانیه‌ای که احساس خارش کردید از پمادهای کورتونی مانند هیدروکورتیزون استفاده کنید، می‌توانید از بدتر شدن خارش جلوگیری کنید. اما زیاده‌روی نکنید. مانند همه استروئیدها، هیدروکورتیزون نیز می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

آنتی‌هیستامین‌ها
پزشکان اغلب این داروها را پیشنهاد می‌کنند، زیرا یک عارضه جانبی آن‌ها این است که می‌توانند شما را خواب‌آلود کنند و بنابراین احتمال خراشیدگی کمتری دارد. اما ممکن است در طول روز چندان مفید نباشد، به خصوص اگر در حال رانندگی هستید. و برای بچه‌ها بی خطر نیستند.

موارد دیگر
منتول اثر خنک‌کنندگی دارد که خارش را از بین می‌برد، اما غلظت بالاتر از ۱ تا ۳ درصد می‌تواند باعث تحریک شود. ژل، لوسیون یا اسپری حاوی ۵% لیدوکائین یا ۱% پراموکسین می‌تواند ناحیه را بی‌حس کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان