• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • توپ طلای ۲۰۲۲ به دست چه کسی می‌رسد؟

توپ طلای ۲۰۲۲ به دست چه کسی می‌رسد؟

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، تغییراتی که مجله فرانس فوتبال در قوانین اهدای توپ طلا انجام داد باعث شد که روند اهدای این جازه قابل درک‌تر باشد.
این مجله قوانین جدیدی را اعلام کرد که با کمک آنها قصد دارد جان تازه‌ای به این جایزه انفرادی ارزشمند بدهد، با این حال به نظر می‌رسد که این قوانین عواقب خاص خودش را روی توپ طلای ۲۰۲۲ داشته باشد.
با این که هنوز در ماه مارس سال ۲۰۲۲ میلادی هستیم اما این مدل جدید باعث شده که بسیاری از همین حالا در حال پیش‌بینی برنده احتمالی این جایزه در پایان سال جاری باشند.
مهم‌ترین نکته این است که این جایزه از این به بعد بر اساس هر فصل فوتبالی و نه یک سال کامل ارائه خواهد شد. این جایزه از اولین سال راه‌اندازی آن در ۱۹۵۶ همیشه در پایان هر سال میلادی اهدا شده اما از این به بعد اینطور نخواهد بود و روند هر بازیکن از ماه آگوست تا جولای سال بعد در نظر گرفته می‌شود.

محمد صلاح؛ شانس اول
به گفته Betfair، محمد صلاح در حال حاضر بیشترین شانس را برای کسب این جایزه دارد. او در ماه ژانویه با تیم ملی مصر به فینال جام ملت‌های آفریقا رسیده و همین حالا جام قهرمانی جام اتحادیه انگلیس را در کارنامه دارد. او بهترین گلزن لیگ انگلیس است و از همه مهم‌تر این که شانس قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان با لیورپول را دارد.
روبرت لواندوفسکی نیز در فرمت جدید از شانس زیادی برخوردار است. این بازیکن لهستانی از نظر بسیاری باید برنده توپ طلای ۲۰۲۱ و حتی ۲۰۲۰ در صورت لغو نشدن این مراسم می‌شد. او حالا در جایگاه دوم بیشترین شانس برای توپ طلای ۲۰۲۲ قرار دارد.
مهاجم بایرن عملکرد درخشانی در طول سال‌های اخیر داشته و موفق شده در شش فصل اخیر به ترتیب ۴۲، ۴۳، ۴۱، ۵۵ و ۴۸ گل به ثمر برساند. او آمار درخشان ۱٫۲۵ گل در هر بازی و ۱٫۳۵ مشارکت روی گل در هر بازی را به ثبت رسانده و این عملکرد خیره‌کننده را در فصل جاری نیز ادامه داده است.

  برنامه آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران با تیم سیزدهم فیفا

روح تازه
پاسکال فره، سردبیر فرانس فوتبال، در معرفی قوانین جدید توپ طلا گفت: «این موقعیت جدیدی برای داشتن انگیزه‌های تازه است. پیش از این شرایط بر اساس دو نیم فصل محاسبه می‌شد اما حالا همه چیز قابل درک‌تر است.»
قرار است مراسم بعدی اهدای این جایزه در ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار شود و بر اساس عملکرد یک فصل است. گزینه بسیار مهمی که در این نسخه جدید مورد محاسبه قرار می‌گیرد عملکرد هر تیم در لیگ قهرمانان است.
با توجه به این که جام جهانی ۲۰۲۲ برخلاف هر دوره که در تابستان برگزار می‌شد، در پاییز امسال برگزار خواهد شد، عملکرد خوب بازیکنان دراین رقابت‌های برای توپ طلای ۲۰۲۳ در نظر گرفته می‌شود.

امباپه؛ بازنده بزرگ
به گفته Betfair، کریم بنزما سومین بازیکنی است که بیشترین شانس را برای دریافت توپ طلا دارد. حضور رئال مادرید در لیگ قهرمانان، گل‌های او که باعث شده بهترین گلزن لالیگا باشد و احتمال قهرمانی این تیم در لالیگا باعث شد که این بازیکن فرانسوی شانس بیشتری از کیلیان امباپه داشته باشد.
به این ترتیب می‌توان گفت که این ستاره پاری سن ژرمن یکی از بزرگترین بازنده‌های قوانین جدید اهدای جایزه توپ طلا به حساب می‌آید.
امباپه پس از صلاح، لواندوفسکی و بنزما در جایگاه چهارم بیشترین شانس برای دریافت توپ طلای ۲۰۲۲ قرار دارد. حذف این تیم از لیگ قهرمانان و عدم محاسبه عملکرد جام جهانی باعث شده که این بازیکن فرانسوی شانس زیادی برای این جایزه نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان