• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • رویاهای بزرگ فلورنتینو پرز برای بازسازی رئال مادرید

رویاهای بزرگ فلورنتینو پرز برای بازسازی رئال مادرید

به گزارش “ورزش سه”، در سال ۲۰۰۰ بود که انتقال لوییس فیگو از بارسلونا به رئال مادرید باعث پرآوازه شدن نام فلورنتینو پرز در دنیای فوتبال شد. اما جالب اینجاست پرز حتی پیش از انتخاب شدن به عنوان رئیس جدید باشگاه با او به توافق رسید و حتی در قرارداد آنها قید شد که طرفین در صورت عقب نشینی ۳۰ میلیون یورو غرامت خواهند داد. ویسنته مونتس، وکیل متخصص در حقوق بین‌الملل ورزش که در آن مقطع به فلورنتینو پرز برای جذب لوییس فیگو خیلی کمک کرد، جزئیات این پرونده را فاش کرده است.

آن قرارداد مهم چگونه نهایی شد؟
این روند حدود سه ماه قبل از انتخابات آغاز شد. پائولو فوتره و خوزه ویگا، مدیر برنامه های لوییس فیگو با من تماس گرفتند. پائولو پیش از این و بدون اینکه باشگاه یا بازیکن چیز خاصی به من بگویند، از من خواسته بود امکان انتقال یک بازیکن بزرگ را بررسی کنم. من فقط در ساعات قبل از دیدار اولیه متوجه شدم که صحبت از رئال مادرید و لوییس فیگو است.

مذاکرات چگونه پیشرفت کرد؟
در ادامه من با خوزه لوئیس دل واله، یکی از مهمترین روسای حقوقی باشگاه و همچنین وکیل و دست راست فلورنتینو پرز مذاکره کردم. زمانی که روز نهایی شدن قرارداد فرا رسید، از ساعات اولیه صبح در کنار هم متن نهایی را آماده کردیم.

آیا نیاز به پرس و جوی فراوان بود؟
آنها خواستار محرمانه بودن تمام و کمال قرارداد بودند. من و خوزه لوئیس متوجه شدیم که یک سری تعهدات بین دو طرف با ارقام و پیامدهای یکسان مورد توافق قرار گرفته است. ما در هواپیما از تعادل مالی در قرارداد صحبت می‌کردیم. به همین دلیل متوجه شدم که این قرارداد قانونی است و از ابتدا شکی در مورد انتقال لوییس فیگو وجود نداشت.

  بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان

از اولین ملاقات تا تصمیم به آوردن توافق روی کاغذ چقدر طول کشید؟
حدود یک هفته. برای چنین قراردادی بیشتر از هر چیز دیگری باید رویاپرداز بود.

و نوشتن قرار داد؟
حدود دو یا حتی سه ساعت.

قرارداد چند صفحه بود؟
دقیقا یادم نیست، خیلی وقت است قرارداد را ندیدم، ولی حدود چهار صفحه.

آیا تا به حال به شما پیشنهاد انتشار قرارداد داده شده است؟
بارها. قبل از اینکه صحبت های ضبط شده پرز توسط یک روزنامه نگار سابق به نام خوزه آنتونیو آبلان منتشر شود. اما مهم نیست و من هرگز آن قرارداد را نمی فروشم، زیرا ارزش حرف و وفاداری برای من بیشتر است.

آیا آنها حتی شما را با میلیون ها یورو وسوسه کرده اند؟
هر چقدر که فکر می کنید.

آن قرارداد کجاست؟
پدرم آن را در کاسرس در جای امن نگه داشته است.

بعد از توافق اولیه، باید قرارداد دیگری به صورت قطعی منعقد می شد، درست است؟
بله قطعا، زیرا در آن زمان فلورنتینو فقط یک عضو باشگاه و نامزد انتخابات بود.

مهمترین موارد توافق چی بود؟
اینکه هم فلورنتینو و هم فیگو یک سری تعهدات قانونی به یکدیگر دادند، آنهم نه به عنوان رئیس رئال مادرید یا باشگاه. مقررات ورزشی مانع از توافق قطعی با یک بازیکن پیش از شش ماه مانده به پایان قرارداد او می شود و این متضاد با توافق ما بود. اما من می خواهم بگویم که علیرغم شایعات، فیگو هرگز با این قرارداد مخالف نبود.

در اول آوریل، فلورنتینو روند برگزاری انتخابات را آغاز کرد. در همان روز، پدر هالند و نماینده او مینو رایولا از والدبباس بازدید کردند و مورد پذیرایی خوزه آنخل سانچس و جونی کالافات قرار گرفتند. آیا شباهتی بین این موارد می بینید؟

  کارلو آنچلوتی، مربی پرچمدار با فلسفه‌ای مشخص با کارنامه‌ای مملو از افتخار

بله، اما فلورنتینو، که در آن زمان رئیس باشگاه نبود.

با تفاوت های کوچک، اما وضعیت کیلیان امباپه نیز شبیه به آنچه برای فیگو اتفاق افتاد شده است، قبول دارید؟

دقیقا. البته رئال مادرید می توانست از اول ژانویه به صورت آزاد امباپه را به خدمت بگیرد. اما اگر طرف دیگر به هر دلیلی عقب نشینی کرد، باید بند فسخ هنگفتی مثلا حدود یک میلیارد یورو بپردازد. این کار در رئال مادرید مد شده است. در ژانویه رئال مادرید می توانست با امباپه قراردادی قطعی مانند یک قرارداد در ژوئن، جولای یا آگوست امضا کند.

چقدر احتمال می دهید در صورت تمدید امباپه با پاری سن ژرمن، بند فسخ نه چندان زیادی در قرارداد او لحاظ شود؟
ممکن است بندي وضع شود كه به امباپه اجازه دهد در يك دوره معين قرارداد را به طور يك طرفه فسخ كند. اما این بند باید بدون در نظر گرفتن جريمه باشد، زيرا مقررات فرانسه اين اجازه را نمي دهد. من حاضرم شرط ببندم فلورنتینو پرز، همین الان با امباپه و ارلینگ هالند قرارداد امضا کرده است. ممکن است امباپه قراردادی امضا کرده باشد که اگر از آن صرف نظر کند، مجبور به پرداخت غرامتی مثلا یک میلیارد یورویی شود.

آیا در مورد این دو قرارداد از سوی رئال مادرید با شما مشورت شده است؟
نه! و من این کار را ضروری نمی بینم. خوزه لوئیس دل واله و خاویر لوپز فار و تیم آنها در باشگاه مشغولند.

با توجه به اینکه فلورنتینو پرز را می شناسید، آیا می گویید که او امباپه را به خدمت گرفته است؟
این بازی جادویی است، اما او روی همه چیز قمار می کند.

  ورود لیونل مسی به بارسلونا

و ارلینگ هالند؟
به نظر می رسد همانطور که شایعه شده، جذب این دو بازیکن در طی دو فصل آینده بهتر باشد. اما من می دانم که سیتی پس از شکست در جذب هری کین در سال ۲۰۲۱، خواهان جذب یک شماره ۹ است و آنها برای پیروزی در این نبرد مقابل رئال مادرید از نظر مالی بسیار قوی به نظر می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان