باغ وحش سن فرنسیسکو در سوگ مرگ ببر ۱۸ ساله سوماترایی است

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، مقامات باغ وحش و باغ های سن فرنسیسکو روز پنجشنبه از درگذشت یکی از ساکنان قدیمی خود خبر دادند.

لین، ببر ۱۸ ساله سوماترایی در باغ وحش مرد. او بیش از ۱۵ سال در آنجا زندگی کرد. مقامات باغ وحش می‌گویند در سال‌های اخیر، سلامتی او رو به افول بود، زیرا لیان به خوبی از طول عمر گونه‌اش گذشته بود.

نتایج رسمی مرگ لیان در انتظار کالبدگشایی است.

بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، ببرهای بومی سوماترا، از اندونزی هستند و به شدت در معرض خطر انقراض محسوب می شوند و تنها ۴۰۰ تا ۶۰۰ ببر در طبیعت باقی مانده اند.

ران ویتفیلد، متصدی گوشتخواران باغ وحش گفت: «لین به دلیل تمایلش برای شرکت در تمرین‌های تهویه‌ای مورد علاقه کارکنان بود، بازدیدکنندگان باغ‌وحش نیز او را دوست داشتند، زیرا او روی صخره‌ی گرم‌شده‌اش که در کنار پنجره‌ی تماشا قرار داشت می‌خوابید.

همراه دیرینه لیان، ببر نر سوماترایی لری، در سال ۲۰۲۰ درگذشت. فرزندان لین، سه نر و یک ماده، از آن زمان در باغ وحش های دیگر در سراسر جهان از جمله پارک حیوانات وحشی سن دیگو و باغ وحش برلین قرار گرفتند.

مسئولان باغ وحش گفتند از آنجایی که مرکز سلامت و گفتگوی حیوانات باغ وحش توانست سال های زیادی با لیان کار کند، این ببر توانسته سهم قابل توجهی در مطالعات پرورش و تغذیه ببرها داشته باشد.

تصویر تزئینی است.

  زنی در حین رانندگی در اتوبان North Bay فرزندش را به دنیا آورد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان