• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • تداوم نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی

تداوم نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، همچنان نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی ادامه دارد. با مرور نوسان روزهای گذشته قیمت فلز زرد مشخص می شود، قیمت هر اونس طلا یک روز در میان بازدهی نزولی و صعودی داشته است.

چرا طلای ۱۹۰۰ دلاری جذاب است؟
قیمت هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه افزایش قابل توجهی داشت. در روزی که گذشت قیمت این فلز ارزشمند با افزایش بیش یک درصدی به بالای مرز ۱۹۴۰ دلاری بازگشت.

شناسایی مهمترین پشتوانه قیمت طلا
در حالی همچنان جنگ اوکراین به عنوان مهمترین عامل پشتیبان قیمت طلا عمل می کند، عامل تورم نیز در روزی که گذشت مجددا به افزایش تقاضای طلا کمک کرد.
با این وجود افزایش شاخص دلار آمریکا در کنار نرخ سود اوراق قرضه در آمریکا سقف افزایش قیمت طلا را محدود کرد.

دو عامل جذابیت طلا در کانال ۱۹۰۰ دلار
تحلیل گران بر این باورند که دو عامل اصلی سبب جذاب بودن طلا در سطوح پایین کانال ۱۹۰۰ دلار است. اولین عامل به همان موضوع جنگ اوکراین بازمی گردد که قیمت طلا در مرز ۱۹۰۰ دلاری را به عنوان پناه گاهی امن برای سرمایه ها در شرایط جنگی جذاب نگه می دارد.

حرکت رفت و برگشتی قیمت طلا
از سوی دیگر بسیاری از معامله گران طلا از این سطح قیمتی به عنوان سکویی برای به دست آوردن سود بیشتر استفاده می کنند. بیشتر از یک هفته است که طلا حرکت رفت و برگشتی را میان سطوح قیمتی ۱۹۰۰ و ۲۰۰۰ هزار دلار انجام می دهد.

بازار سیاست های انقباضی را باور کرد
البته در روزهای اخیر محدوده قیمتی طلا کم تر شده است زیرا به باور تحلیل گران کم کم بازار سیاست های تهاجمی انقباضی فدرال رزرو در ماه های آینده را به عنوان یک باور پذیرفته است.

  قیمت دلار در بازار امروز تهران - 3 شهریور

در روزهای اخیر سخنانی از سوی جرومی پاول، رییس فدرال رزرو و همچنین رییس فدرال رزرو آتالانتا سیگنال هایی به بازارها مخابره کرده اند که بانک مرکزی آمریکا برای جلوگیری از تورم بی سابقه در آمریکا دست به اقدامات انقباضی قابل توجهی خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان