• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • گران‌ترین ستاره‌های منچستریونایتد چه کسانی هستند؟

گران‌ترین ستاره‌های منچستریونایتد چه کسانی هستند؟

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، در میان باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس منچستر یونایتد از نظر پرداخت دستمزد در رتبه اول قرار دارد. همچنین از بین پنج بازیکن با بیشترین حقوق در این لیگ، چهار نفر در اولدترافورد بازی می‌کنند و کریستیانو رونالدو با دستمزد ۲۶٫۴ میلیون پوندی در صدر جدول قرار دارد. کوین دی بروین از منچسترسیتی با ۲۰٫۴ میلیون پوند در سال، در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد. داوید دخیا، جیدون سانچو و رافائل واران از یونایتد در رده‌های بعدی قرار دارند. جالب اینجاست که سه خرید منچستریونایتد در تابستان گذشته در این لیست پنج‌نفره حاضر هستند.

باشگاه منچستریونایتد پول زیادی برای پرداخت دستمزدهای خود خرج می‌کند. با این وجود آنها اخیرا از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند و شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر نیز ندارند تا یک فصل بدون جام دیگر در انتظار شیاطین سرخ باشد؛ مسئله‌ای که باعث شده آینده برخی ستاره‌های این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

نکته قابل توجه اینکه در میان پنج بازیکن با بیشترین دستمزد در لیگ برتر انگلیس، چهار مورد مربوط به ستاره‌های منچستریونایتد است.

کریستیانو رونالدو – ۲٫۲ میلیون پوند در ماه (۲۶٫۴ میلیون پوند در سال)
کوین دی بروین – ۱٫۷ میلیون پوند (۲۰٫۴ میلیون پوند)
دیوید دخیا – ۱٫۶ میلیون پوند (۱۹٫۲ میلیون پوند)
جیدون سانچو – ۱٫۵ میلیون پوند (۱۸ میلیون پوند)
رافائل واران – ۱٫۳ میلیون پوند (۱۵٫۶ میلیون پوند)

با این حال برخی از این ستاره‌ها دستمزد بالای دریافتی خود را توجیه کرده‌اند. به‌عنوان مثال کریستیانو رونالدو در این فصل ۱۸ گل به ثمر رسانده و اگرچه حقوق دریافتی او برای یک بازیکن ۳۷ ساله زیاد به نظر می‌رسد اما در عین حال فوق ستاره پرتغالی یکی از بهترین بازیکنان شیاطین سرخ هم بوده است.

  سرجینیو دست: امیدوارم به بارسلونا برنگردم و میلان من را بخرد

یکی دیگر از این بازیکنان داوید دخیا است که همواره انتقادات زیادی نسبت به او مطرح شده اما با همه این‌ها پردرآمدترین دروازه‌بان حال حاضر در لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود. دو بازیکن دیگر لیست جیدون سانچو و رافائل واران هستند. ستاره انگلیسی در ابتدا یک نیمکت‌نشین بود اما رفته‌رفته توانست خود را به ترکیب اصلی یونایتد تحمیل کند اما هنوز هم در ارائه نمایش‌هایی مثل دوران حضورش در دورتموند ناکام بوده است.

در مورد رافائل واران اوضاع متفاوت بوده است. او از ابتدای حضور خود در منچستریونایتد با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده و هنگامی هم که به میدان رفته، نتوانسته در بهترین فرم خود ظاهر شود.

فوربس تخمین زده است که یونایتد چهارمین باشگاه ثروتمند جهان است؛ با ارزش تخمینی ۲٫۹ میلیارد پوند و علی‌رغم مشکلات فعلی آنها در زمین.
جالب اینجاست که سه بازیکن از آنها یعنی رونالدو، سانچو و واران در لیست پنج نفر برتر L’Equipe به لحاظ دریافت حقوق قرار گرفته‌اند.
با جمع کردن تمام دستمزدهای بازیکنان یونایتد، حقوق باشگاه طبق گزارش‌ها به ۳۸۸ میلیون پوند در سال می‌رسد و دستمزد قابل توجه رونالدو بخش بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد.

با این حال هزینه‌هایی که منچستریونایتد کرده اصلا با نتایج به‌دست آمده توسط این تیم مطابقت نداشته است. آنها در رتبه ششم جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارند و حتی با یک چالش سخت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده روبه‌رو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان