• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • اگر فشارخون شما هنگام ایستادن افزایش یابد، می‌تواند نشانه‌ی خطر باشد

اگر فشارخون شما هنگام ایستادن افزایش یابد، می‌تواند نشانه‌ی خطر باشد

پیام جوان: به گزارش مهر و به نقل از مدیسن نت، دکتر«پائولو پالاتینی»، سرپرست تیم تحقیق ازدانشگاه پادووا درایتالیا، می‌گوید: «افزایش شدید فشار خون از حالت درازکش تا ایستاده می‌تواند از نظر پیش آگهی در افراد جوان مبتلا به فشار خون بالا مهم باشد».

وی در ادامه افزود: «ما نسبتا شگفت زده شدیم که حتی یک افزایش نسبتا کوچک در فشار خون به حالت ایستاده (۶ تا ۷ میلی‌متر جیوه) پیش‌بینی‌کننده حوادث قلبی بزرگ در درازمدت است.»

مطالعه جدید شامل بیش از ۱۲۰۰ فرد بزرگسال ایتالیایی، ۱۸ تا ۴۵ ساله، با فشار خون بالا مرحله اول درمان نشده، فشارخون سیستولیک ۱۴۰ تا ۱۵۹ میلی‌متر جیوه و / یا فشارخون دیاستولیک ۹۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر جیوه بود.

هیچ یک از شرکت کنندگان قبل از مطالعه از داروهای کاهش دهنده فشارخون استفاده نکرده بودند و در ابتدا بر اساس سبک زندگی و سابقه پزشکی، همه آنها در معرض خطر کم حوادث قلبی بودند.

در ابتدا، اندازه گیری فشارخون با شرکت کنندگان در موقعیت‌های مختلف فیزیکی، از جمله دراز کشیدن و پس از ایستادن انجام شد.

در طول مدت پیگیری ۱۷ ساله، شرکت کنندگان حاضر در مطالعه ۱۰۵ رویداد مهم مرتبط با قلب را تجربه کردند که شایع‌ترین آنها حمله قلبی، درد قفسه سینه مرتبط با قلب و سکته بود.

محققان دریافتند احتمال یک رویداد قلبی بزرگ برای افرادی که در بالاترین گروه دارای میزان بالا فشارخون بودند تقریبا دو برابر بود.

پس از تنظیم میانگین فشارخون که طی ۲۴ ساعت انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که افزایش شدید فشارخون در حالت ایستادن، پیش‌بینی‌کننده حمله قلبی، سکته مغزی و سایر رویدادهای مهم قلبی عروقی است.

  آیا افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود؟

به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهند که فشارخون هنگام ایستادن باید اندازه‌گیری شود تا درمان مناسب برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا انجام شود، و رویکردی برای تغییرات سبک زندگی و درمان کاهش فشارخون ممکن است برای افراد مبتلا به فشارخون بالا در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان