سومین سال خشک متوالی برای کالیفرنیا به واقعیت تبدیل می‌شود

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، مقامات ایالتی روز جمعه اعلام کردند که مصرف کنندگان آب شهری در کالیفرنیا و کشاورزانی که به منابع آب از مخازن ایالتی متکی هستند، امسال کمتر از آنچه که برنامه ریزی شده بود از سهمیه‌ی آب دریافت خواهند کرد، زیرا ترس از سومین سال خشک متوالی به واقعیت تبدیل شده است.

آژانس های آبی که به ۲۷ میلیون نفر و ۷۵۰۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی خدمات رسانی می کنند، تنها ۵ درصد از آنچه را که امسال درخواست کرده اند از منابع دولتی فراتر از آنچه برای فعالیت های حیاتی مانند نوشیدن و حمام مورد نیاز است، دریافت خواهند کرد.

این مقدار، کمتر از تخصیص ۱۵ درصدی است که مقامات دولتی در ژانویه اعلام کرده بودند.

منابع آب ایالتی تنها منبع بسیاری از آژانس های آب کالیفرنیا نیست. اما تخصیص حداقلی به این معنی است که درخواست‌ها برای حفظ محیط زیست احتمالاً ادامه خواهد یافت و مقامات محلی و ایالتی از مردم می‌خواهند دوش کوتاه‌تری داشته باشند، از ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی با دقت بیشتری استفاده کنند و از آب کمتری در چمن‌ها و ماشین‌های شستشو استفاده کنند.

کالیفرنیا در کمتر از یک دهه اخیر دومین خشکسالی حاد خود را تجربه می کند و دانشمندان می گویند غرب ایالات متحده به طور کلی بدترین خشکسالی شدید در ۱۲۰۰ سال گذشته را تجربه می کند که با تغییرات آب و هوایی شدیدتر شده است.

  طوفان بی اریا، باران گسترده و بادهای تند به همراه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان