• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آژانس بین‌المللی انرژی از تمام دولت‌ها خواست به اقداماتی فوری برای کاهش مصرف انرژی دست بزنند

آژانس بین‌المللی انرژی از تمام دولت‌ها خواست به اقداماتی فوری برای کاهش مصرف انرژی دست بزنند

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه از تمام دولت‌ها خواست برای رویارویی با چالش‌های عرضه نفت به بازار جهانی در پی تحریم روسیه از هم‌اکنون به «اقداماتی فوری» برای کاهش مصرف انرژی دست بزنند.

به گفته این سازمان بین‌المللی هدف از این اقدامات فوری کاستن از مصرف جهانی نفت «در عرض چند ماه آینده» است.

این آژانس روز جمعه، ۲۷ اسفند، اعلام کرد که در این باره گزارشی حاوی ده پیشنهاد منتشر کرده است.

در این گزارش، از جمله این پیشنهادات به افزایش ساعات «کار از خانه» و کاهش «محدودیت سرعت» برای خودروها در بزرگراه‌ها اشاره شده است.

تشویق مردم به استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و اجتناب از سفرهای کاری از دیگر توصیه‌های آژانس بین‌المللی انرژی است.

بر اساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، دست زدن به این گونه اقدامات می‌تواند در چهار ماه آینده مصرف نفت را در کشورهای پیشرفته دنیا «تا ۲.۷ میلیون بشکه در روز» کاهش دهد.

این آژانس روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند، پیش‌بینی کرده بود که با توقف صادرات روزانه سه میلیون بشکه نفت متعلق به روسیه از ماه آینده میلادی، آوریل، به بازار جهانی شوک وارد شود.

سازمان اوپک که در بحبوحه افزایش قیمت‌های انرژی و به‌ویژه بالا رفتن قیمت نفت با درخواست‌هایی برای افزایش تولید روبه‌رو شده است، در آخرین نشست خود موافقت کرد که به برنامه فعلی خود برای افزایش تدریجی تولید تنها به میزان چهار صد هزار بشکه در روز پایبند بماند.

این سازمان قرار است ۳۱ مارس (حدود دو هفته آینده) در این باره دوباره تشکیل جلسه دهد.

طبق هشدار اوپک، صنعت جهانی نفت هم‌اکنون با «چیزی که می‌تواند به بزرگ‌ترین بحران عرضه در دهه‌های اخیر تبدیل شود» مواجه است.

  حباب سکه کوچک شد

توقف صادرات نفت روسیه می‌تواند همزمان با اثر کردن تحریم‌هایی اتفاق بیفتد که پس از تهاجم نیروهای نظامی آن به خاک اوکراین در بامداد روز پنجم اسفند علیه مسکو وضع شد.

در پی تحریم‌های گسترده علیه روسیه، خریداران نفت نیز در هفته‌های گذشته به طور فزاینده‌ از خرید این محصول از مسکو خودداری می‌کنند و چندین کمپانی عظیم نفتی اعلام کرده‌اند که بلافاصله به فعالیت خود در این کشور پایان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان