• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • قانون جدید کالیفرنیا از کاهش ثبت نام در دانشگاه برکلی جلوگیری می‌کند

قانون جدید کالیفرنیا از کاهش ثبت نام در دانشگاه برکلی جلوگیری می‌کند

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، قانون جدیدی را روز دوشنبه امضا کرد که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور مجبور نیست هزاران دانشجو را از کلاس سال اولی خود دور کند.

در ۱۱ روز پیش، دادگاه عالی ایالت به دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دستور داد تا ثبت نام خود را کاهش دهد. دادگاه از یک گروه محله‌ای که از مدرسه شکایت کرده بودند، حمایت کرد و استدلال کرد که مقامات دانشگاه در نظر نمی گیرند که چگونه افزودن دانشجویان بیشتر بر محیط زیست تأثیر می گذارد، همانطور که یک قانون ایالتی، توجه به این مورد را ایجاب می کند.

روز دوشنبه، مجلس قانونگذاری کالیفرنیا به اتفاق آرا به تغییر قانون رای داد و لایحه ای را برای Newsom ارسال کرد و او به سرعت آن را امضا کرد. قانون جدید به مدارس زمان بیشتری می دهد تا قبل از اینکه قاضی به آنها دستور دهد که ثبت نام را کاهش دهند. این قانون عطف به ماسبق است، به این معنی که حکم دادگاه قبلی را لغو می کند.

فرماندار کالیفرنیا گفت: “من از قانونگذار برای حرکت سریع در مورد این موضوع حیاتی سپاسگزارم – این سیگنال واضحی را ارسال می کند که کالیفرنیا اجازه نخواهد داد که شکایت های حقوقی مانع تحصیل و رویاهای هزاران دانش آموز، رهبران و مبتکران آینده ما شود.”

این قانون تغییراتی در قانون کیفیت محیطی کالیفرنیا ایجاد می کند. این قانون که در سال ۱۹۷۰ تصویب شد، سازمان‌های دولتی و محلی را ملزم می‌کند تا اثرات زیست‌محیطی مهم پروژه‌ها را ارزیابی و درنظر بگیرند و راه‌هایی برای کاهش این اثرات بیابند. اما در دهه‌های پس از تصویب، منتقدان می‌گویند که این قانون اغلب کمتر برای حفاظت از محیط زیست و بیشتر برای جلوگیری از توسعه ناخواسته استفاده شده است.

  اولین نوزاد سال ۲۰۲۳ در Bay Area به دنیا آمد!

در این مورد، گروه غیرانتفاعی Save Berkeley’s Neighborhoods از دانشگاه شکایت کرده بود و استدلال می‌کرد که افزودن دانشجویان بیشتر تنها کمبود مسکن را تشدید می‌کند و اجاره‌بها را برای همه ساکنان منطقه سن فرنسیسکو افزایش می‌دهد.

دانشگاه کالیفرنیا برکلی، مانند بسیاری از دیگر مناطق کالیفرنیا، مشکل مسکن مقرون به صرفه دارد که ناشی از چندین دهه ساخت و ساز کم است. مسکن در محوطه دانشگاه محدود است و بسیاری از دانش آموزان خارج از محوطه دانشگاه زندگی می کنند. اجاره بها گران است، به ویژه برای آپارتمان های نزدیک به دانشگاه، در حالی که ساکنان از هزینه‌های ترافیک، سر و صدا و مسکن اضافه شده توسط افزایش تعداد دانشجویان گله مند هستند.

دادگاه با گروه محله موافقت کرد و به دانشگاه دستور داد ساخت مسکن و فضای کلاسی بیشتر را متوقف کند و ثبت نام خود را در همان سطح سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۰ نگه دارد. مقامات مدرسه گفتند که این بدان معناست که باید حدود ۲۶۰۰ دانش آموز را برای کلاس آینده خود رد کنند.

کوین مک کارتی، عضو مجلس از ساکرامنتو، گفت: «این امر درهای تحصیلات دانشگاهی را به روی هزاران کالیفرنیایی می‌بندد. اقتصاد ما به فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتری نیاز دارد. ما می دانیم که دانشگاه بلیت طبقه متوسط ​​است.»

قانونی که نیوسام روز دوشنبه امضا کرد، برای رفع مشکل خاص در UC برکلی طراحی شده است. اما شامل اصلاحات گسترده تری نمی شود که قانونگذاران هر دو حزب خواستار آن شده اند.

رئیس مجلس آنتونی رندون به این لایحه رای داد اما گفت که از ایجاد معافیت های بیشتر در قانون محیط زیست حمایت نمی کند.

  گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا از سویه جدید بی‌اِی ۲.۸۶ ویروس کرونا

او گفت: «ما امروز باید محتاطانه عمل کنیم تا مطمئن شویم که دانشگاه می تواند امسال متقاضیان شایسته را بپذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان