• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال درباره‌ی حضور تیم ملی روسیه در جام جهانی ۲۰۲۲

تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال درباره‌ی حضور تیم ملی روسیه در جام جهانی ۲۰۲۲

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، فدراسیون جهانی فوتبال روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که تیم ملی روسیه را از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ محروم کرده است.

در پی حمله نظامی روس‌ها به اوکراین، فیفا در ابتدا با کنار گذاشتن این تیم از پلی‌‌‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مخالف بود، اما با افزایش فشارها روی این سازمان از سوی کشورهای اروپایی به‌خصوص تیم‌های لهستان، سوئد و جمهوری چک (اولی حریف قطعی و دو تیم بعد حریفان احتمالی روسیه در مرحله انتخابی) فیفا اکنون اعلام کرده که روسیه را از حضور در پلی‌آف هم محروم کرده است و به این ترتیب حریف این تیم لهستان به مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف خواهد رفت جایی که باید با برنده دیدار تیم‌‌های ملی سوئد و جمهوری چک مصاف داشته باشد.

ویاچسلاف کلوسکوف از مسئولان ورزشی مشهور روسیه که در فیفا هم سال ها مشغول فعالیت است، امروز در مصاحبه با خبرگزاری تاس به این حکم فیفا واکنش نشان داد و گفت: «اولین کاری که فیفا باید انجام می داد، لغو تصمیم خود مبنی بر محرومیت تیم های روسی از حضور در تورنمنت های خود بود و سپس در این زمینه می شد تصمیم گرفت که آیا باید با تیم ملی لهستان بازی کنیم یا خیر. این نتیجه تصمیمی است که قبلاً گرفته شده است. ما به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت کرده ایم و اگر رای به نفع ما شود، دیدارمان باید برگزار شود؛ هرچند حس می کنم این پروسه ای زمان‌بر خواهد بود.»

  کاهش ظرفیت ورزشگاه‌های ایتالیا به دلیل افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان