• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • با این مکمل‌ها درد مفاصل خود را درمان کنید

با این مکمل‌ها درد مفاصل خود را درمان کنید

پیام جوان: به گزارش فرتاک، همانطور که می دانید مکمل های مختلفی برای درد و التهاب مفاصل وجود دارند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این بخش سعی داریم تا با معرفی انواع مکمل های طبیعی برای کاهش دردهای شما، نقش کوچکی ایفا کنیم.

معرفی ۱۱ انواع مکمل های طبیعی برای درد مفاصل
مکمل های طبیعی مختلفی برای کمتر شدن درد های مفاصل و التهاب آن ها وجود دارند که از مهمترین آن ها می توان به امگا ۳ ، ویتامین D ، سویا و آواکادو و بسیاری از ادویه ها مانند زردچوبه اشاره کرد.

کندروایتین
این ماده بخش طبیعی از بافت همبند در استخوان‌ها و غضروف است. وقتی آن را به صورت مکمل مصرف می‌کنید، به کلاژن‌سازی در مفاصل کمک می‌کند. همچنین به نگه داشتن آب در غضروف نیز کمک می‌کند.همین موجب می‌شود تا بافت راحت‌تر و نرم‌ترعمل کند. کمی کندروایتین اضافی می‌تواند از شما در برابر تحلیل غضروف‌ها محافظت کند. این مکمل از غضروف حیوانات تهیه می‌شود.

روغن ماهی/ امگا ۳
این مکمل‌های روغنی کهربایی رنگ، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب محرک التهاب را مسدود می‌کنند. بدن شما امگا ۳ را به مواد شیمیایی ضد التهابی به نام رزولوین تبدیل می‌کند که سفتی و خشکی مفاصل را از بین می‌برد.

متیل سولفونیل متان (MSM)
این ترکیب سولفوریک به طور طبیعی در میوه، سبزیجات،غلات،‌ حیوانات و انسان وجود دارد. سولفور به بدن در ساخت بافت همبند کمک می‌کند. مصرف ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم از این ماده شیمیایی به صورت روزانه ممکن است به تسکین علائم آرتروز زانو مانند درد و تورم کمک کند.

  مواد غذایی ای که کمک می کنند تا سفیدی موها کمتر شوند

گلوکزامین
این آمینو قند بخش طبیعی از غضروف در مفاصل ما را تشکیل می‌دهد. مصرف آن به صورت مکمل ممکن است به کاهش تحلیل غضروف و در نتیجه کاهش تورم و درد مفاصل کمک کند. مکمل گلوکزامین به صورت کپسول، قرص، مایع و پودر در دسترس است.

ویتامین D
دانشمندانی که در مورد آرتریت روماتوئید مطالعه می‌کنند دریافته‌اند که افراد مبتلا به این بیماری اغلب از کمبود ویتامین D نیز رنج می‌برند. سطح پایین این ماده مغذی ضروری در بدن می‌تواند منجر به درد مزمن شود. وقتی شما مکمل ویتامین D مصرف می‌کنید، درمان آرتریت زودتر به نتیجه می‌رسد و علائم آن کاهش می‌یابند.

مکمل آووکادو و سویا
مفاصل بدن با سلول‌های خاصی به نام مفصل سینوویال یا زلاله‌ای پوشیده شده‌اند. مکمل حاوی سویا و آووکادو می‌تواند از این سلول‌ها محافظت کند به گونه‌ای که رشد سالم سلول‌های همبند تقویت شود. مطالعات نشان می‌دهند که با گذشت زمان، افراد مبتلا به استئوآرتریت یا آرتروز زانو که مکمل سویا و آووکادو مصرف می‌کنند، نسبت به قبل به داروهای مسکن کمتری نیاز پیدا می‌کنند.

زردچوبه
رنگ زرد کاری به دلیل وجود این ادویه است. زردچوبه می‌تواند کمی درد مفاصل را تسکین دهد. این ادویه به کاری رنگ زرد می دهد. ممکن است کمی درد را نیز به شما تسکین دهد. یک ماده شیمیایی در زردچوبه به نام کورکومین، پروتئین‌های خاصی را که می‌توانند باعث التهاب شوند، مسدود می‌کند. با گذشت زمان، این ماده شیمیایی می‌تواند به درد مفاصل کمک کند و موجب بهبود دامنه حرکتی شود.

SAMe (اس- آدنوزیل متیونین)
کبد این ترکیب شیمیایی را تولید می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که اگر آن را به صورت مکمل مصرف کنید، SAMe می‌تواند به خوبی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، برای کاهش التهاب و تسکین درد موثر باشد. همچنین ممکن است به ترمیم تحلیل غضروفی که موجب بروز علائم آرتروز می‌شود، کمک کند.

  ۷ ماده طبیعی برای محافظت از معده

کندر
این عصاره که با نام کندرهندی نیز شناخته می‌شود، قرن‌ها بخشی از طب سنتی آفریقا و آسیا بوده است. ماده فعال موجود در کندر می‌تواند به کاهش درد و بهبود حرکت مفاصل کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند که تحلیل غضروف را نیز به تاخیر می‌اندازد.

روغن گل گاوزبان
این عصاره از دانه‌های گیاه گاوزبان سرشار از اسید گاما لینولنیک است؛ اسید گاما لینولنیک یک اسید چرب است که با التهاب مقابله می‌کند. مصرف روزانه مکمل روغن گل گاوزبان می‌تواند به درمان علائم آرتریت روماتوئید کمک کند و حتی مقدار دوز داروهای تجویزی مورد نیاز شما برای کاهش درد و تورم مفاصل را کاهش دهد.

پنجه گربه (Uncaria Tomentosa)
از تاک چوبی از آمریکای مرکزی و جنوبی حاوی مواد شیمیایی به نام تانین و استرول است که ممکن است التهاب را تسکین دهد. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف پنجه گربه ممکن است بدون هیچ گونه عوارض جانبی به درد زانو در افراد مبتلا به آرتروز کمک کند. اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، پنچه گربه می‌تواند به تسکین درد و تورم در مفاصل شما کمک کند.

نکات مهم در خصوص مصرف مکمل
مانند هر دارویی مکمل‌های نیز عوارض جانبی دارند. به عنوان مثال، انگور تندر گیاهی دارای عوارض جانبی نامطلوبی است که بیشتر از فواید آن برای کاهش درد مفصلی است. چای چاپارال، آرنیکا و کامبوجیا ممکن است برای کبد سمی باشند. قبل از مصرف هرگونه مکمل ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان