• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چقدر میگرن با عوارض بارداری مرتبط است؟

چقدر میگرن با عوارض بارداری مرتبط است؟

پیام جوان: طبق یک مطالعه اولیه، زنان مبتلا به میگرن ممکن است در معرض خطر بیشتری از عوارض بارداری مانند زایمان زودرس، فشار خون بالای بارداری و پره اکلامپسی باشند.

به گزارش مهر و به نقل از ساینس دیلی، محققان همچنین دریافتند که زنان مبتلا به میگرن همراه با حساسیت به نور ممکن است تا حدودی بیشتر از زنان مبتلا به میگرن بدون این حساسیت در معرض خطر پره اکلامپسی باشند.

حساسیت به نور قبل از سردرد ظاهر می‌شوند، و اغلب اختلالات بینایی مانند چشمک زدن چراغ‌ها هستند. پره اکلامپسی شامل فشار خون بالا با علائم اضافی مانند پروتئین در ادرار در دوران بارداری است که می‌تواند زندگی مادر و نوزاد را تهدید کند.

دکتر «الکساندرا پوردو اسمیت»، نویسنده این مطالعه از بیمارستان بریگام و زنان در بوستون، گفت: «تقریباً ۲۰ درصد از زنان در سنین باروری میگرن را تجربه می‌کنند، اما تأثیر میگرن بر نتایج بارداری به خوبی شناخته نشده است. حال مطالعه بزرگ ما ارتباط‌هایی بین میگرن و عوارض بارداری پیدا کرد که می‌تواند به اطلاع پزشکان و زنان مبتلا به میگرن در مورد خطرات احتمالی که باید در دوران بارداری از آنها آگاه باشد، کمک کند.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۳۰۰۰۰ بارداری را در حدود ۱۹ هزار زن در یک دوره ۲۰ ساله بررسی کردند. از این حاملگی‌ها، ۱۱ درصد از زنان گزارش دادند که قبل از بارداری مبتلا به میگرن تشخیص داده شده بودند.

محققان عوارض زنان در دوران بارداری مانند زایمان زودرس، به معنای نوزاد متولد شده قبل از هفته ۳۷ بارداری، دیابت بارداری، فشار خون بالای بارداری، پره اکلامپسی و وزن کم هنگام تولد را بررسی کردند.

  فواید بی نظیر انبه برای سلامتی

محققان دریافتند در مقایسه با زنان بدون میگرن، زنان مبتلا به میگرن ۱۷ درصد بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس، ۲۸ درصد بیشتر در معرض خطر فشار خون بالای حاملگی و ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر پره اکلامپسی هستد.

علاوه بر این، هنگام بررسی میگرن با و بدون حساسیت به نور، زنانی که میگرن با حساسیت به نور داشتند، ۵۱ درصد بیشتر از زنان بدون میگرن در معرض ابتلاء به پره اکلامپسی در دوران بارداری بودند، در حالی که آنهایی که میگرن بدون حساسیت به نور داشتند، ۲۹ درصد بیشتر با این احتمال مواجه بودند.

محققان دریافتند که میگرن با دیابت بارداری یا وزن کم هنگام تولد مرتبط نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان