• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • فدراسیون فوتبال لهستان در بیانیه ای اعلام کرد حاضر نیست با روسیه در مسیر راهیابی به جام جهانی بازی کند

فدراسیون فوتبال لهستان در بیانیه ای اعلام کرد حاضر نیست با روسیه در مسیر راهیابی به جام جهانی بازی کند

در پی حمله ارتش روسیه به بخش‌هایی از لوهانسک و دونتسک، فوتبال باشگاهی در اوکراین به حالت تعلیق در آمد.

همین امر سبب شد تا برخی فدراسیون‌های فوتبال اروپایی نسبت به حمله روسیه واکنش نشان داده و از برگزاری بازی با تیم‌های باشگاهی و ملی این کشور سر باز زنند.

پس از اینکه یوفا اعلام کرد بازی فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ اروپا در سنت پترزبورگ برگزار نمی‌شود فدراسیون فوتبال لهستان نیز در بیانیه ای تند نسبت به جنگ روسیه با اوکراین واکنش نشان داد.

«سزار کولزا» رئیس اتحادیه فوتبال لهستان در سایت رسمی فدراسیون این کشور اعلام کرد: تیم ملی لهستان در دیدار پلی آف برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار بود در ۲۴ مارس در مسکو برگزار شود، با روسیه بازی نخواهد کرد. این تصمیم مشترک فدراسیون و بازیکنان تیم ملی لهستان است.

او ادامه داد: دیگر حرفی نیست، وقت عمل است! با توجه به تشدید تهاجمات فدراسیون روسیه به اوکراین، تیم ملی لهستان قصد ندارد بازی پلی آف را با تیم ملی روسیه انجام دهد. این تنها تصمیم درست است.

رئیس اتحادیه فوتبال لهستان در توئیتر نوشت: ما در حال مذاکره با فدراسیون‌های سوئد و چک هستیم تا موضع مشترکی را به فیفا ارائه کنیم. در برابر فاجعه‌ای که در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد، وقتی سازمان‌های بین‌المللی بیکار می‌مانند، عواقب آن برای ما اهمیتی ندارد. ما نمی‌دانیم فیفا چه خواهد کرد. ما تنها تصمیم درست را گرفتیم. چیزی برای انتظار نبود.

  دولت ترکیه اعلام کرد بازصادرات کالاهای غربی به روسیه را متوقف می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان