• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • اعلام حمایت فدراسیون فوتبال لهستان از اوکراین

اعلام حمایت فدراسیون فوتبال لهستان از اوکراین

همزمان با حمله نظامی روسیه به اوکراین، کشور لهستان به یکی از نزدیکترین حامیان اوکراین در این زمینه تبدیل شده است. حمایت لهستان نه تنها در بخش‌های نظامی و پناهندگی جدی و نزدیک بوده بلکه برای ورزش و فوتبال اوکراین هم صدق می‌کند.

امروز شنبه فدراسیون فوتبال لهستان به صورت رسمی اعلام کرد که حاضر نیست با تیم ملی روسیه در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میدان برود.

همچنین «سزاری کولسا» رئیس فدراسیون فوتبال لهستان خبر داد که در گفتگو با رئیس فدراسیون اوکراین، پیشنهاد داده است بازی‌های خانگی اوکراین در خاک لهستان برگزار شود.

وی گفت: از طرف فدراسیون فوتبال لهستان، پیشنهاد دادم که ما به عنوان یک فدراسیون، در صورت لزوم به برگزاری مسابقات اوکراین در لهستان کمک کنیم. طرف اوکراینی پیشنهاد ما را پذیرفت.

اقدام دیگر لهستان برای حمایت از اوکراین احتمالاً به وضع قانونی جدید در لیگ لهستان منجر شود به این صورت که بازیکنان اوکراینی برای حضور در لیگ لهستان لژیونر قلمداد نشوند.

کولسا گفت: قصد داریم در آینده نزدیک کمک‌هایی برای انتقال بازیکنان اوکراین به باشگاه‌های لهستانی سازماندهی کنیم. موضوع خارج کردن اوکراینی‌ها از لیست بازیکنان خارجی در جلسه آینده فدراسیون فوتبال لهستان بررسی خواهد شد.

لیگ فوتبال اوکراین همزمان با اولین روز از حمله نظامی روسیه به خاک این کشور تعلیق شد ولی لژیونرها و بازیکنان خارجی در اوکراین شرایط سختی را تجربه می‌کنند. بازیکنان برزیلی و آمریکای لاتین شاغل در تیم‌های شاختار دونتسک و دینامو کیف در یک پیام ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از مقامات برزیلی درخواست کردند تا زمینه خروجشان از اوکراین را فراهم کنند.

  سکوت تاج درباره بحث بازگرداندن کارلوس کی‌روش به تیم ملی و تغییر دراگان اسکوچیچ

به گزارش مهر، شهاب زاهدی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران هم که عضو تیم زوریا لوهانسک است، در حال حاضر در اوکراین به سر می‌برد و مشخص نیست آیا قادر به ترک این کشور در شرایط جنگی هست یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان