• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • مصرف ناشتای سرکه سیب چه تاثیری روی بدن می‌تواند داشته باشد؟

مصرف ناشتای سرکه سیب چه تاثیری روی بدن می‌تواند داشته باشد؟

پیام جوان: به گزارش فرتاک، آیا خوردن سرکه سیب ناشتا برای پاکسازی بدن و کاهش وزن مفید است؟ اگر چنین است چه مقدار باید مصرف شود؟

امروزه نکته ها و ترفندهای بی شماری در مورد چگونگی کاهش وزن سریع و پاکسازی بدن منتشر شده است با این حال بیشتر آن ها بی اساس و بی اثر هستند.
گفته می شود که نوشیدن سرکه سیب با معده خالی یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند وزن خود را کم کنید، گرسنگی را کاهش دهید و سموم را از سیستم گوارش دفع کنید.

اگرچه تحقیقات محدود نشان می دهد که سرکه ممکن است تاثیر مفیدی بر سطح گرسنگی و ترکیب بدن داشته باشد اما نتایج قطعی نیست. بعلاوه اکثر این تحقیقات روی حیوانات انجام شده است نه انسان ها.

چند مطالعه انسانی نشان داده است که مکمل سرکه سیب می تواند به سرکوب اشتها کمک کرده و تاثیر مفیدی در کاهش وزن داشته باشد. این امر عمدتا به استیک اسید، نوعی اسید متمرکز در سرکه سیب نسبت داده می شود که ممکن است اثراتی بر سرکوب گرسنگی داشته باشد.

اگرچه سرکه سیب ممکن است کمی بر میزان گرسنگی تاثیر بگذارد اما بعید است که نوشیدن سرکه سیب تاثیر معنی داری بر اندازه ی دور کمر شما بگذارد، مگر اینکه با افزایش فعالیت بدنی و اصلاحات سالم در رژیم غذایی همراه باشد.

علاوه بر این نوشیدن سرکه سیب می تواند عوارض جانبی نامطلوب مانند فرسایش مینای دندان و حالت تهوع ایجاد کند.

همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که بگوید با خوردن یک نوشیدنی حاوی سرکه سیب بدن شما از شر سموم خلاص می شود. بدن شما یک سیستم کامل دارد که به خودی خود سم زدایی را انجام می دهد و برای اینکار نیازی به مصرف مکمل ندارد.

  نشانه های کمبود پروتئین در بدن را بشناسید

سرانجام هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف سرکه سیب در صبح مفیدتر از مصرف آن در هر زمان دیگری از روز است.

در پایان اگرچه بعید است مصرف سرکه سیب در صبح به طور قابل توجهی بر کاهش وزن تاثیر بگذارد اما به طور کلی برای اکثر افراد بی ضرر است.

فقط اطمینان حاصل کنید که دوز روزانه خود را به ۱-۲ قاشق غذاخوری رقیق شده در یک لیوان آب محدود کرده و پس از مصرف دهان خود را با آب بشویید تا از فرسایش دندان جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان