کتانجی براون جکسون، اولین زن سیاهپوست برای دادگاه عالی آمریکا

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که قاضی کتانجی براون جکسون رسماً نامزد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دادگاه عالی آمریکا خواهد بود.

این نامزدی باعث می شود جکسون، که در حال حاضر یک قاضی دادگاه تجدید نظر فدرال است، اولین زن سیاه پوستی باشد که برای خدمت در دادگاه عالی انتخاب می‌شود؛ جایی که در گذشته، نژاد او را فاقد حقوق شهروندی می‌دانست.

بایدن قرار است بعدازظهر سخنانی را ارائه دهد و جکسون را به‌عنوان نامزد خود به عنوان جانشین استفان بریر، ۸۳ ساله که تابستان امسال بازنشسته می‌شود، اعلام کند. جکسون نیز قرار است سخنرانی کند.

انتخاب بایدن به وعده انتخاباتی وی برای انجام این انتصاب تاریخی و تنوع بیشتر در دادگاهی که تقریباً دو قرن تماماً از مردان سفیدپوست تشکیل شده بود، عمل می کند. او وکیلی را انتخاب کرده است که اولین وکیل عمومی سابق دادگاه عالی باشد.

جکسون دومین قاضی سیاه‌پوست دادگاه فعلی – قاضی کلارنس توماس، محافظه‌کار، دیگری است – و سومین قاضی در تاریخ خواهد بود. او همچنین تنها ششمین زنی خواهد بود که در دادگاه خدمت می کند، و تایید او به این معنی است که برای اولین بار چهار زن در دادگاه ۹ نفره تحت سلطه محافظه کاران کنار هم خواهند نشست.

  زندانی مبتلا به بیماری لاعلاج در بیمارستان محلی ساکرامنتو جان خود را از دست داد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان