• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • برکناری فرمانداری که خبرنگار را تهدید به زدن تودهنی کرد + ویدئو

برکناری فرمانداری که خبرنگار را تهدید به زدن تودهنی کرد + ویدئو

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، در پی تهدید به برخورد فیزیکی با یک خبرنگار، علی اکبر پورمحمدی، سرپرست فرمانداری رفسنجان، از سمت خود عزل شده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی در تماس تلفنی با استاندار کرمان در روز سه‌شنبه ۳ اسفند (۲۲ فوریه) دستور عزل علی اکبر پورمحمدی را صادر کرد. این تصمیم در پی آن گرفته شد که پورمحمدی در یک نشست خبری در استان کرمان، در پاسخ به خبرنگاری که از وی سوالی پرسیده بود او را به زدن تودهنی تهدید کرده بود.

بر اساس فیلمی که برخی رسانه‌های داخلی ایران و کاربران شبکه‌های مجازی از نشست مطبوعاتی روز دوشنبه دوم اسفند در رفسنجان منتشر کرده‌اند، یک خبرنگار مرد مدعی می‌شود که پورمحمدی به خاطر شتری که در روز اول ورودش به فرمانداری برایش قربانی شده، از یک “فرد معروف” حمایت می‌کند و اجازه می‌دهد آب رودخانه به نفع این شخص انتقال پیدا کند.

فرماندار رفسنجان در این ویدئو به خبرنگار می‌گوید: «یک بار دیگر تکرار کنی تو دهنت می‌زنم!»

رسانه‌های دولتی ضمن انعکاس این خبر، تهدید به برخورد فیزیکی در برابر پرسش‌گری یک خبرنگار را “پاسخی عجیب” توصیف کرده‌اند.

واکنش خانه مطبوعات و رسانه‌های کرمان

  Spain headed for first coalition government

در پی پاسخ پورمحمدی و تهدید به زدن خبرنگار، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان در روز سه‌شنبه این رفتار را “توهین‌آمیز” و “ناشایست” خواند و اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است :«مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان حسب وظیفه ذاتی خانه در دفاع از آزادی بیان و دفاع از حقوق خبرنگاران، مذاکراتی را با استاندار محترم، سرپرست محترم معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری انجام (داد) و ضمن ابراز تاسف از رفتار ناشایست سرپرست فرمانداری، خواستار انجام اقدامات لازم و ضروری در مواجهه با این موضوع شد.»

در پایان این اطلاعیه نیز آمده است: «خانه مطبوعات استان کرمان ضمن غیرقابل توجیه دانستن رفتار سرپرست فرمانداری رفسنجان، پیگیری‌های خود را تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه خواهد داد.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان