حمله روسیه به اوکراین و تاثیر آن بر روی قیمت بنزین بی اریا

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، با اینکه قیمت بنزین در بی اریا تا الان بسیار بالا بوده، اما اگر روسیه به اوکراین حمله‌ی نظامی کند، این احتمال وجود دارد تا در برخی مراکز بی اریا شاهد افزایش قیمت بنرین تا ۶ دلار برای هر گالن برای تابستان امسال باشیم!

‏Patrick DeHaan تحليل گر نفت در Gasbuddy.com گفته است که یک حمله می‌تواند Bay Area را در آستانه‌ی رسیدن به بیشترین نرخ (بنزين) تاریخ قرار بدهد.

وی گفت: حمله به اوکراین همراه با سایر عوامل فصلی، تقریبا به شکل تضمینی می‌تواند نرخ بنزین را به بیش از ۵ دلار برای هر گالن افزایش دهد. با حمله‌ی روسیه به اوکراین، تا روز Memorial Day (۹ خرداد) قیمت‌ها تقریبا به ۶ دلار برای هر گالن می‌رسد.

ایالات متحده در حال تهدید روسيه است که اگر این کشور به اکراین حمله کند، آمریکا نیز تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد. اما روسیه در جواب به این حرکت آمریکا می‌تواند میزان صادرات نفت خود را کاهش بدهد.

علاوه بر این ها، طبق گفته‌ی DeHaan، حملات تروریستی در کشور امارات متحده عربی و همچنین وجود نا آرامی و آشفتگی در کشور لیبی، در کنار وجود مشکلات در بخش عرضه و پخش نفت به دلیل همه گیری کرونا، به بالارفتن قیمت بنزین کمک شایانی می‌کنند.

او همچنین ادامه داد: رانندگان باید از هم‌اکنون برای افزایش قیمت در فصل مسافرت در تابستان،‌ برنامه ریزی کنند.

  طوفان دیگری در راه بی اریا برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان