سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی

پیام جوان: به گزارش مهر و به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز به دلیل احتمال گفتگوهای سازنده بین آمریکا و روسیه برای حل معضل اوکراین از مرز ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد.

نشست هفته آینده تقاضای پناهگاه امن برای دارایی‌های مالی را که به دلیل بن بست اوکراین تقویت شده بود، کاهش داد، اما این بحران هفته متوالی ادامه دار به نظر می‌رسد.

هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین میزان خود در هشت ماه اخیر (۱۹۰۲ دلار و ۷۲ سنت) با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۹۱ دلار و ۷۲ سنت در هر اونس رسید. این فلز در روز پنجشنبه برای اولین بار از ژوئن به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید، زیرا سرمایه گذاران پس از افزایش تنش در اوکراین به سمت پناهگاهی امن برای دارایی‌های خود بوده و به سمت شمش طلا هجوم بردند.

قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۸۹۳ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

پس از موافقت وزیر امور خارجه آمریکا با دیدار با وزیر خارجه روسیه در اواخر هفته آینده به شرط عدم تهاجم روسیه به اوکراین، معاملات آتی سهام ایالات متحده افزایش یافت و فشار فروش در بازارهای سهام آسیا کاهش یافت.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس در این باره گفت: سطح فنی بعدی که باید زیر نظر داشت، حدود ۱۹۲۰ دلار است و مطمئناً مبنای فنی برای مشاهده افزایش قیمت طلا وجود دارد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه افزایش یافت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد. با این حال طلا همچنان در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

  ریزش بازار رمزارزها - بیت کوین در کانال ۱۹ هزار دلار

تحلیلگران بانکی در یادداشتی نوشتند: در کوتاه مدت جریان بازار طلا تحت تأثیر مسائل ژئوپلیتیکی بحران اوکراین و روسیه، نوسان بالاتر بازارهای سهام و تقاضا برای پناهگاه امن در برابر تورم قرار دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۶ سنت رسید و بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۲۳۴۵ دلار و ۱۸ سنت بود. هر دو فلز در مسیر رشد هفتگی اندکی قرار دارند. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۰۹۱ دلار و ۹ سنت ایستاد و به سوی بهترین رشد هفتگی از ژوئن پیش می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان